søndag den 4. december 2011

Årstidsforvirring






Efter nogle dage med rusk og regn, fik vi endelig et lille glimt af Solen at se i dag. I mit hoved har der været tåge, så det er et par dage siden, jeg har været udenfor. Men når Solen så endelig skinner, og træerne står stille, er det jo nærmest ens pligt at kigge lidt til haven.
Hvis det ikke var fordi, der står nisser i min stue, og dagene er mørke, skulle man tro, at foråret lå lige omkring hjørnet. Men måske springer vi helt vinteren over i år. Vintergækker, krokus og en enkelt hyacint er i hvert fald på vej til at ville springe ud.


Den sidste tid har været lidt turbulent, og nætterne fyldt med alt for mange vågne timer, så derfor har jeg opgivet at få lavet en adventskrans i år. Men i dag fik jeg endelig flikket lidt hurtigt sammen, som ligner noget, der skal være sådan! Og i dag hygger vi os så ellers bare inde med brændeovnens varme, bog, kaffe og småkager.

14 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Kender så godt til det turbulente...gid, det ville holde afstand. Håber ellers på en juletid, der ikke ligner sidste år....både af den ene og anden grund. kærlig hilsen

Johanne sagde ...

Kære Lavendel. Det ved jeg, du gør, og vi kan kun krydse fingre for lidt nattero og julefred. Jeg ønsker for dig, at du vil få en fredfyldt jul i år.
Her i huset kan vi dog se frem til en eller anden form for afklaring på problemerne. Det er bare ikke noget, jeg kan skrive om endnu. Kærlig hilsen og knus til dig.

Madame sagde ...

Det er en yndig 'adventskrans' du har lavet! Ja, det er sjovt, at man kan finde forårsblomster i øjeblikket - jeg så en primula i blomst for et par dage siden.
Klem

Johanne sagde ...

Kære Madame. Her blomstrer primulaerne også lystigt - lige midt i tankerne omkring gran og jul :-) Knus.

Bettys blog sagde ...

Fin adventsdekoration, du har lavet.
Tænk, at der er så mange forårstegn i haven.
I dag har vi haft slud her i det midtjyske.
Jeg er imponeret over din småkagebagning. Du er dygtig - og i så mange år!
Min mor var fantastisk til småkager, så hun leverede altid til mig. Jeg har kun bagt for sjov med børnene. Og eftersom de ikke er så store kagespisere, så er det ikke blevet til mere hos mig.
Pigerne har til gengæld fået svigermødre, der bager, så det er jo heldigt.

Johanne sagde ...

Kære Betty - Tak :-) Jeg mindes ikke at have oplevet foråret så tidligt i haven før.
Min mor bagte ikke - så det gjorde jeg :-) I første omgang nok af bare stædighed.
Tak for din søde kommentar.

Lavendel sagde ...

Læste lige dit sidste indlæg - rigtig god bedring og velsignet jul! kærlig hilsen Lavendel

Nina sagde ...

Også mange tanker og varme knus herfra med håbet om god bedring. Mange kærlige hilsner fra familien i Himmerland

Helle K. sagde ...

Mine varmeste tanker, kram og gode juleønsker - god bedring :)

Anette sagde ...

Jeg vil også ønske rigtig god bedring og en glædelig jul til jer. Mange hilsner herfra!

K-V sagde ...

Kære mosekone!
Jeg håber, at livet er venligt mod dig og dine.
Jeg er ofte forbi din blog for at se, om der er livstegn fra dig, men ....desværre....nej. Ikke endnu.
Jeg sender dig mange gode tanker!

Johanne sagde ...

Kære alle Jer, som har skrevet...tusind tak for Jeres omtanke. Vil bare lige fortælle, at der er liv i mig endnu. Men vi har været plaget af sygdom begge to samtidig, og samtidigt haft mange spekulationer. Nu er jeg langsomt ved at vågne op igen, vil også gerne tilbage til bloggen, da jeg savner den. Jeg ved bare ikke lige, hvor meget privat, jeg skal skrive, fordi her er sket så mange ting her hos os. Det tænker jeg lige lidt over :-)
Tusind tak for Jeres omtanke - og et godt nytår til Jer.
Knus og tak.

Anonym sagde ...

Kære Mosekone!
GODT at høre fra dig! Du må passe på Jer begge!
God bedring!!

K-V sagde ...

Hovsa! Ser lige at jeg fik mig markeret som anonym. Det er jeg ikke. Jeg er stadig K-V.