søndag den 16. oktober 2011

Morgenkoldt

Selvom dagene er smukke, så er det jo blevet morgenkoldt nu, og det første vi gør om morgenen, er at tænde op i brændeovnen.  I går havde frosten for første gang lagt sin fine hvide hinde hen over græsplænen. Egentlig var det et smukt syn, selvom et par af stauderne, pludselig viste sig fra den forfaldne side. Men heldigvis er der stadigvæk mange, som skaber glæde, bl.a. mine roser, som jeg stadigvæk nyder at tage ind til vaserne.

Jeg har også hentet det sidste persille ind til fryseren, for her i huset holder vi meget af persillesovs hele året igennem.
Men ellers er dagene stille og så rigeligt fyldt op af dagligdags ting, og det mest sindsoprivende jeg har lavet er en æblekage!  Her findes heller ikke mange blog-ord i min hjerne lige nu, for jeg er konstant udmattet og træt. Og sådan må det så bare være i et stykke tid endnu.

4 kommentarer:

Anette sagde ...

Der er ikke altid lige meget at berige bloggen med - det kender jeg udemærket. Ja det er blevet rigtig koldt - jeg har forlængst fundet en "overgangjakke" - det var for koldt med sommerjakken. Handsker har jeg også haft i brug - men jeg er også en rigtig frossenpind. Håber du får en skøn uge :-)

Johanne sagde ...

Anette - Næææ, det er rigtigt, og jeg synes ikke, jeg har oplevet noget, som jeg ikke har skrevet om før :-)
I dag havde jeg min vinterfrakke på for første gang i år. Jow...jeg er også en frossenpind :-)
Også en dejlig uge til dig. Knus.

Conny sagde ...

Kære Johanne
En rigtig smuk buket, det må være dejlig du stadig kan plukke roser i din haven.Her over regner det og stormer, men så må vi jo blive inde i varmen.
Knus.

Johanne sagde ...

Conny - Tak :-) Vi har haft haglvejr her i dag - men der er stadigvæk roser i haven. Knus.