søndag den 24. februar 2013

Og hvordan går det så lige?

Jeg er her endnu og har bestemt ikke helt opgivet bloggen.
Og inden jeg går videre...så undskyld, hvis et eller andet går galt i mine kommende skriverier, men jeg sidder altså her med en helt ny stationær computer med Windows 8 på. Den er svær at hitte ud af... når man er mig, som ikke engang har en mobiltelefon eller en iPod - eller hvad det nu alt sammen hedder. Det er svært at følge med, når man er en gammel Kone uden nogen stor eksamen!
Men intet er jo helt så skidt, at det ikke er godt for noget andet....for imens jeg har holdt skrivepause, er muligheden for at sætte billeder ind på bloggen vendt tilbage helt af sig selv.  
I torsdags blev der pløjet på marken overfor. Da var jeg udendørs for første gang i en måned. I dag stormer det en halv Pelikan, og her er bittesmå snefnug i luften. Så jeg bliver inde og kæmper videre ved skrivebordet.
Det er sikkert god hjernetræning. Computeren har stået her et stykke tid, uden jeg har magtet at gå i gang, fordi januar og februar har været fyldt med skavanker. Jeg har bl.a. haft et par væmmelige krampeanfald med efterfølgende svimmelhed og "nedsmeltning" af hjernen, samt den invaliderende træthed, der er så svært at beskrive. Spøgelser fra den hjernesvulst, som har fulgt med mit levede liv i nu 20 år. 
Jeg og min hjerne har nu fået hvile nok, jeg føler mig ved mine fulde fem igen. Tænkte derfor, det var ved at være tid til at prøve den nye computer. På tirsdag skal jeg bare lige til Odense for at få kontrolleret medicin - men det ændrer sandsynligvis ikke på noget. Det er bare medicin - og vi kan forhåbentlig få en god tur ud af dagen. Derfor tager jeg chancen og skriver et indlæg på bloggen nu.   

I et lyst øjeblik er der købt stedmoderblomster til krukkerne foran hoveddøren. De stod ude i går, men i dag er de inde i gangen. Dagens kuldegrader og blæst er nok mere, end de kan klare.  


24 kommentarer:

Anonym sagde ...

dejligt at høre nyt :O)
Ja, i dag er det ikke værd at være ude i vejret, hverken for blomster eller mennesker :)

Pia sagde ...

Hvor er jeg glad for at høre livstegn fra dig. Jeg har et par gange tænkt tanken at ringe til jer. Jeg frygtede jo at det var andet end billederne der drillede.
Jeg ønsker for dig og jer begge, at dine kræfter og energi komme sammen med foråret.
Mange kærlige tanker fra os.

Rejen sagde ...

Rart at høre fra dig igen, håber du er helt ovenpå igen..;-D

anette sagde ...

Jeg har også kigget langt efter indlæg fra dig - derfor er det rigtig skønt at se at der nu var et fra dig :) Dejligt med en ny pc - mon ikke du nok skal finde ud af den :) Mange tanker og knus

Karen-Vibeke sagde ...

Velkommen tilbage, Johanne Mosekone!
Dejligt at du er på bloggen igen.

Johanne sagde ...

Anne - Har hørt at vejret bliver varmt i slutningen af næste uge, og jeg har også stillet havestolen parat :-)

Kære Pia - Jeg er ked af, jeg ikke har givet lyd før.... men har bare ikke kunnet koncentrere mig om andet end at blive frisk igen.
Hvis...en anden gang... så må du meget gerne ringe. Svend er her jo ... og en telefonopringning varmer mest, når alting ser sort ud.
Knus til Jer.

Rejen - Tak. Det er jeg næsten.

Johanne sagde ...

Kære Anette - Også tusind tak til dig :-) Jeg skal nok finde ud af den nye computer...men det tager nok lidt tid. Har lige bestilt en bog til at lære efter.

Karen- Vibeke - Tusind tak :-) Skal lige have overstået turen til Odense på tirsdag, og så kommer her forhåbentlig mange indlæg igen.

billedmager sagde ...

Hej Johanne.
jeg sidder netop og tænker; Skulle ikke lave et indlæg til min blog. Mine øjne fandt dit indlæg med at komme ud af skyggerne. Det er ikke helt af de samme jeg har været borte fra bloggen. Men jeg sidder med en ny computer med samme styre system som på din computer. Det skal nok gå. Jeg ønsker dig en god uge.

Kisser sagde ...

Mange gode tanker fra Køge til dig :-)

Johanne sagde ...

Hej Anita - Skygger er skygger, uanset hvad, og det er en stor omvæltning at opdage, at ens børn pludselig er voksne.
Jeg har bestilt en bog om Windows 8 hos forlaget Libris, for det er vist nødvendigt :-)
Opdagede lige din nye fotoblog, den ser fin ud. Knus til dig.

Hej Kisser - Tusind tak til dig :-)og en dejlig mandag.

Fruen i Midten sagde ...

Dejligt at se dig på bloggen igen :-)

Johanne sagde ...

Kære Frue - Tusind tak :-)

conny sagde ...

Skønt at høre nyt fra dig igen. Og sikke forårsforventningsbilleder, du så kommer med. Sådan en nypløjet mark kan man jo næsten dufte her ind i stuen. Held og lykke med computeren - det skal nok gå!

Johanne sagde ...

Hej Conny - Det var også tidligt at pløje :-)
Det går allerede bedre med computeren.... men jeg var godtnok ved at opgive, da jeg lige lukkede den op. Windows 8 er helt anderledes, end man har været vant til.

Helle K. sagde ...

Skønt at høre lidt nyt fra dig :) Tiden har det med at løbe, synes jeg.
Det er windows 8 er ikke helt nemt - jeg har også fået sådan et vidunder med windows 8 og det var da noget bøvlet i starten, nu går det meget bedre.
Jeg håber, at de måske kan ændre lidt i medicinen, så det måske kan få det bedre.
God tur til fastlandet - og nu kommer foråret snart :)

Johanne sagde ...

Kære Helle - JA, det er godtnok bøvlet :-) Har kun lært de helt basale ting - men har problemer med at få lukket siderne ordentlig ned.
Turen til Sygehuset er netop flyttet til onsdag - fordi lægen er syg. Til gengæld bliver vejret vist bedre på onsdag.
Knus.

Lene sagde ...

Det er så godt at høre fra dig igen. Uha jeg håber ikke jeg får windows 8, jeg orker ikke at sætte mig ind i mere maskimekanisk teknik ;-) Lige om lidt kan vi se foråret, og dine blomster skubber da lige til længselen, og de krukker er bare smukke.
held og lykke med på onsdag.

Anonym sagde ...

Det er rigtig dejligt at se at du er på igen, ovenikøbet med en ny computer med hvad dertil hører. Har du mulighed for hjælp?
Jeg er glad for, at du tager blomsterkrukkerne ind om natten, for det er da helt urimeligt koldt.
Velkommen tilbage - pas godt på dig selv.
Kh Marianne

Hyggetrold sagde ...

Dejligt at se dine fine blomster og så vil jeg da lige i samme åndedrag, ønske tillykke med den nye computer :). Den bliver du helt sikkert meget glad for, når nu lige i bliver dus. Men jeg kender det godt...det er besværligt når vi får nyt grej. De der blade fra Libris, dem køber jeg også, når jeg har brug for viden - de er gode til at fremme forståelsen - jeg har en hel stak efterhånden, for jeg har jo selv måttet hitte ud af næsten alt, i denne computerverden :) Knus og jeg vil tænke på jer onsdag og ønsker i får en god oplevelsesrig tur derover - og også ønske at turen hjemover må blive god ♥

Johanne sagde ...

Kære Lene - Jeg orker næsten heller ikke teknikken, men den gamle computer stod helt af. Nu finder jeg ud af det mest fornødne på den nye...og så må resten vente til de unge mennesker kommer til sommer.
Tak for dine gode ønsker :-)
Knus.

Kære Marianne - Nej - jeg har desværre ingen hjælp, og det piner mig. Husbond er ikke computerbruger, og børnene bor langt væk. Så det må tage den tid, det tager.
Tak for gode ønsker :-)

Kære Hyggetrold - Jeg er også blevet glad for bladene fra Libris - de er letforståelige. Skrevet til sådan nogle som os :-)
Tak for gode ønsker til onsdag... det skal nok gå...for i det sidste års tid har jeg rent faktisk haft færre anfald end tidligere år.
Knus og tanker til dig.

Anonym sagde ...

Har I ikke en supporter fra ÆLDRESAGEN som du kan kontakte? Da jeg fik min nye computer havde jeg en privat guru, men han er desværre død, og efter den tid har jeg ringet til ovennævnte. Jeg har nu også købt nogle hefter fra Libris, men er ikke altid så dygtig til manualer.
Kærlige tanker
Marianne

Anonym sagde ...

prøve

Anonym sagde ...

så prøver jeg igen efter 3 gange hvor mine kommentarer ikke kom igennem. Jeg har savnet dig på bloggen så dejligt at det lykkedes igen for dig. Dette var en lille hilsen fra Kisser

Johanne sagde ...

Marianne - Ved ikke med Ældresagen, men skal man ikke være medlem? Men iøvrigt tror jeg nok, at jeg har det bedst med at sidde stille og roligt med mine hæfter og prøve selv - i mit egen tempo. Bliver nemt forvirret, når der sidder en ved siden af og snakker om noget, jeg ikke umiddelbart forstår. Så følger jeg mig presset.

Kisser - Godt det lykkedes :-) Tak for din hilsen og knus herfra.