søndag den 30. juni 2013

Terrassen færdig - næsten.

Jeg har placeret mig hyggeligt i mit skrivehjørne på kontoret. Her kan jeg se ud over haven. Nyder stilheden og min skrivetid alene efter en lang dag i haven, og selvom min fysik ikke er særlig god, så ser haven faktisk ok ud. I hvert fald herfra hvor jeg sidder nu.
I øvrigt sidder jeg her alt for sjældent, men det svært at give sig selv lov. Det er alle de mønstre, man har slæbt med sig igennem livet, og som går ud på aldrig at lade tingene hobe sig op, således at man til sidst ikke magter at følge med. Enten har der været et arbejde, som skulle passes. Børn som har krævet opmærksomhed, eller sygdom der er kommet i vejen for at holde tempoet. Nu kan jeg sagtens give mig selv lov, men har blot glemt hvordan man gør det.

Terrassen er færdig nu - næsten.
Der mangler bare lige et par trin ned til haven samt at reparere lidt på græsplænen foran. Måske lidt planter, hvem ved.
Men den er i hvert fald allerede blevet brugt flittigt på trods af vind og vejr. I går trodsede vi de 14 grader og drak eftermidddagskaffen udenfor. For bruges skulle den - bestemt. For min skyld måtte det alligevel gerne snart blive lidt varmere.

 
 
 
 
Fordi jeg efterhånden er blevet lidt gangbesværet, så har jeg købt mig et par vandrestave. Tænkte at sådan et par kunne hjælpe mig ud og gå.
Ud og nyde naturen udenfor egen matrikel. 
At gå en tur for at få styr på tankerne og genskabe kreativiteten, det savner jeg. Gå en tur ved Havet, nede ved havnen, ud over markerne og mosen, eller op i skoven. Mærke naturens gang på en helt anden måde end i sin egen have. Også fordi det er sundt at få stimuleret sanserne, og fordi det også er det, der skal til for at kunne skrive.   

16 kommentarer:

anette sagde ...

Fin terasse - håber der bliver god mulighed for at bruge den her i sommer :)

Rejen sagde ...

terrassen blev flot, og god idé med vandrestave, gåture er godt for sjælen og kroppen. ;-D

Johanne sagde ...

Anette - Det håber jeg sandelig også :-)

Rejen - Lige det, jeg tænkte :-)

God mandag til Jer.

Fruen i Midten sagde ...

Hvor ser der altså bare hyggeligt ud. Indbyder rigtigt til en god kop kaffe og en hyggestund :-) Bliver spændende, om du bliver glad for vandrestavene.

Johanne sagde ...

Kære Frue :-) - Vi er også glade for terrassen - og når man har haft ekstra vanskeligt ved at blive færdig, så er man ekstra glad bagefter.
Har kun lige prøvet vandrestavene ganske kort...vil lige øve i det skjulte, før jeg begiver mig ud blandt folk!
En god mandag til dig.

Anonym sagde ...

tillykke med den fine terasse når tingene tager tid bliver man dobbelt så glad når man er færdig.jeg håber du bliver glad for dine stave det ser ud til at det er poppulært. vi har lige flyttet for Ditte og Kim i weekenden de er midlertidig flyttet til Tølløse indtil deres hus bliver bygget færdigt så kommer de til Kr. Hyllinge. Det bliver dejligt at få barnebarnet tæt på så kan jeg rigtig få glæde af hende. knus herfra

Johanne sagde ...

Hej Kisser - Jeg gik med stavene i dag, og er allerede glad for dem. De gør det meget nemmere at få flyttet benene og bevare en fornuftig kropsholdning.
Hyggeligt at høre om Jeres planer.
Knus herfra.

billedmager sagde ...

Hej Johanne.
Det ser ud til at være en god terrasse I har fået lavet jer. Det er dejligt at læse dit indlæg. Du har ret i at det er sundt at bruge sine sanser. Det er vel også sundt at få rørt sig lige meget hvor svært det er.

Johanne sagde ...

Hej Anita - Det er det nemlig... det holder en "vågen" og nærværende, og løfter humøret således at man ikke "synker hen" på sine ældre dage :-)

Pia sagde ...

Den er blevet rigtig fin den terrasse, og nu da sommeren er kommet kan I rigtigt nyde det.
Vandrestavene lyder som en god ide, og de siger jo det giver mere motion end en almindelig gåtur, hvis de bliver brugt rigtigt, men uanset hvordan de bliver brugt og hvordan man går, så er bevægelse altid sundt.

Johanne sagde ...

Kære Pia - Du kan lige tro, vi nyder det :-) Og jeg er ved at blive rigtig gode venner med mine vandrestave.
Hils - og knus til dig.

Hyggetrold sagde ...


Kære Mosekone :). Det er godt nok blevet en skøn terrasse...:). Jeg håber vandrestavene må bekomme dig vel :). Jeg kender flere som er vældig glade for dem :). Hygge fra mig :)

Johanne sagde ...

Hyggetrold - Tak :-) Vi nyder også terrassen, og foreløbig går det godt med vandrestavene :-)
Knus.

conny sagde ...

Hvor er det en hyggelig terrasse. Jeg kan godt lide detaljerne, fx med mælkejungen.
Jeg kan forestille mig, du bliver glad for vandrestavene. På min nylige tur til Irland sammen med Dansk Vandrelaug gik over halvdelen med vandrestave. Jeg lånte en den sidste dag, hvor vi skulle op og ned ad nogle krappe stigninger/nedgange. Det gav en god støtte.

Johanne sagde ...

Kære Conny - Tusind tak for roserne af terrassen.
Jeg kan allerede mærke, hvor meget vandrestavene hjælper mig. Hvor jeg før ville have gået rundrygget og krops-træt, der kan jeg nu gå oprejst :-)
Conny .... jeg kan ikke finde ud af at kommentere på din blog. Gode råd modtages gerne.

conny sagde ...

Johanne, desværre har andre også haft problemer i kommentarfeltet hos mig. Måske fordi jeg har bloggen på Tumblr og bruger Disqus som kommentarmaskine. Jeg er jo altid selv logget ind, så der giver det sig selv, men jeg kan ikke se de muligheder, der er, når man ikke er logget ind.
Så vidt jeg kan se, skriver de andre i kommentarfeltet og skriver bare deres blogadresse i tekstfeltet. Men er problemet, at du slet ikke kan komme ind i kommentarfeltet?
Skriv evt. på min mail (morconny@gmail.com). Jeg er så absolut ingen ørn på dette område, men måske kan jeg skyde mig lidt ind på problemet, hvis du beskriver det nærmere i en mail.