søndag den 24. april 2011

Foranderlighed

Alle billeder fra i morges
Dengang vi overtog matriklen, var her kun græsmark, ukrudt, grusbunker og nogle alt for høje træer, som slog imod de gamle vinduer. Så gik vi i gang med at anlægge store bede og grave ud til en kæmpe køkkenhave. Det var alt sammen en meget stor glæde, og vi var lykkelige for vores store have. Senere købte vi et drivhus, hvor vi har dyrket tomater og agurker i massevis. Vi har foræret grøntsager væk til højre og venstre.

Nu lister vi rundt og nedlægger det meste igen. Ikke det hele, for de fleste blomster får lov til at overleve. Men jeg må erkende, at der ikke er nogen, som har lyst til at overtage pasningen af en 3.000 kvadratmeter stor have.
- Hvor er livet og verden dog foranderlig.
Således tænkte jeg i morges, da jeg gik rundt på min daglige havevandring og fotograferede. Blomsterne, farverne og naturens dufte vil altid være min kilde til inspiration, uanset hvor mange bede vi nedlægger, og hvor lang tid der vil være imellem græsslåningen. For ingen dage udenfor ligner hinanden til forveksling.

6 kommentarer:

Anette sagde ...

Hvor ser der skønt ud i jeres have. Ja 3000 kvadratmeter er meget at passe. Det er flot at i har kunnet overkomme så meget men det er vel også en interesse. Jeg synes roligt i kan nyde haven nu og kun have det i har energi til. Vores have er meget lille men det er fint til os. Jeg håber i har nydt påsken og det gode vejr.
Du spørger hvordan du ændrer blogadressen - jeg vil tro du kan "logge ud" hos mig og så indtaste den nye blogadresse derefter? God søndag aften. knus

Johanne sagde ...

Du kan tro, vi har nydt påsken, tak :-)
Jeg har haft logget ud som læser med strøtanker. Og derefter har jeg logget på igen som læser af din blog med mosekonen. Men - jeg bliver ved med at stå med min gamle blogadr. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Vi må i tænkeboks. Knus.

Anette sagde ...

Jeg kommer lige til at tænke på om det kan hjælpe at slette cookies på din pc? Måske er der andre der ved det?

Hyggetrold sagde ...

Trods det sene tidspunkt,smutter jeg lige indenom og ser din nye Blog. Hvor er den flot og hvor er her hyggeligt.Sikke flotte billeder du fik taget i morges. Hjertelig Tillykke med Bloggen og jeg håber at den må blive til rigtig megen gavn og glæde for dig:)

Farmer sagde ...

Tak for de smukke billeder.
Det er rigtigt gjort at indskrænke til det overkommelige og så nyde dét, i stedet for at ærges over det man ikke når.

Johanne sagde ...

Anette - En idé der bestemt er værd at prøve. Jeg prøver i løbet af dagen - lige nu er jeg for træt. Men det skal nok lykkes :-)

Hyggetrold - Dejligt du fandt mig :-) Bloggen er ikke færdigdesignet, men det må komme lidt efter lidt. Lige nu nyder jeg bare at være her. Knus til dig.

Farmer - Vi ved det er rigtigt, det er i hvert fald nødvendigt nu. MEN der skal altså sluges et par kameler, når man har holdt det hele anderledes i så mange år. Men det skal nok blive godt, vi har i hvert fald lært at holde op med at ærgre os.
Tak for din kommentar.