onsdag den 20. april 2011

Forårsglæder


Bøgen er da forlængst sprunget ud, hvilket lige gik forbi min næse. Men det gør ikke noget, for det kan der hurtigt laves om på - så her er den. Bladene har den gladeste forårsgrønne farve.

Hvad der derimod ikke undgik min opmærksomhed, det var, at jeg i dag hørte frøerne kvække livligt nede fra vandhullet. Den velkendte høje lyd fra frøer, som fortæller, at vejret er blevet varmere, mosejorden er fugtig, og forsommeren er over os. Lyden, som om få dage også vil følge os langt ind i søvnen om natten. Den lyd som irriterer vores gæster, når de skal sove - men som jeg selv elsker. 
Går man endnu længere ned, så finder man naboens større vandhul, hvor hr. og fru And svømmer rundt og hygger sig.
Foråret har indtaget mine sanser.  

4 kommentarer:

Conny sagde ...

Delig indlæg du har skrevet,jeg har ikke set en udsprungen bøgegren endnu,men det når jeg nok.Det er bare så skøn en tid vi går i møde.
God påske til dig og manden

Johanne sagde ...

Kære Conny. Så tror jeg bare det er, fordi du ikke er kommet forbi nogen. For bøgen er vistnok sprunget ud de fleste steder nu.
Hvor er jeg glad for, at du fandt frem til min blog :-) Ønsker dig en god påske. Knus.

Helle K. sagde ...

Heroppe hos os er den først i gang med at springe ud nu... det bliver så skønt med alt det grønne :)

Johanne sagde ...

Helle - Jeg troede, den var sprunget helt ud de fleste steder. Her plejer det at gå lidt langsomt (altså med bøgen!)