fredag den 29. april 2011

Snik-snak


Jeg bliver vækket tidligt af Fasanerne, som alarmerer hinanden. I går så jeg to gå nede i moseområdet. Jeg så også harer og rovfugle samt en enkelt Spætte, der sad på den store træstamme i haven. Imens morgensolen varmer huset op, drikker jeg min første kop kaffe og lægger planer for dagen.
Vi henter æg i hønsehuset og stabler brænde til næste vinter. Jeg sidder udenfor og lader Solen varme kroppen, indtil mine kinder brænder. Jeg læser og skriver, sidder ved skrivebordet og skribler ord og sætninger, der skal gerne skulle blive til noget sammenhængende.

Vi gør alt det, fysikken magter, imens vi spræller som fisk i et net for at komme ud af en slags dødvande, hvor vi overhovedet ikke hører hjemme.
Derfor bagte jeg også et par brød i går, selvom fryseren i forvejen er fyldt godt op. Men disse er gode til morgenmad og som madbrød, selvom det i virkeligden er helt almindelige grove franskbrød.

4 kommentarer:

Bettys blog sagde ...

Tillykke med din nye blog. Den er fin.
Ja, det er svært at indskrænke sine aktiviteter og give afkald på det, man plejer at klare.
Dejlige blomster, du har fotograferet, og brødet ser lækkert ud.

Johanne sagde ...

Kære Betty. Det glæder mig, at du fandt mig :-)
Brødet var slet ikke så tosset, så det var da godt, jeg fik bagt.
Tak for din kommentar. Jeg er lige gået i gang med bogen.

Karin Grøn sagde ...

Hej Johanne. Det er en fin ny blog du har fået. Tak for din søde kommentar på min blog. Jeg kan regne ud, at du også har været igennem hospitalshelvedet. Vi slås så også med Socialforvaltningshelvedet oveni, da datteren er på halv kontanthjælp fordi hun er under 25 så udover at være syg er hun også ludfattig og vi må spæde til hver måned. Hvis hun ikke have sin kæreste at bo sammen med, ville det slet ikke gå op. så ville vi skulle betale endnu mere.
Sikke nogle dejlige fotos du har fra din have. Det er en skøn tid lige nu. Min amerikanske nabo mente at min lignede tivoli pga alle de stærke farver i tulipanerne, så det er jeg bare glad for. Jeg ser du også har Fosteriana tulipaner. De er nu gode og holder i min jord år efter år og bliver flere. Jeg har dem også i orange og så har jeg Red og Yellow Apeldorn samt en broget- gul med røde striber som også kommer år efter år men hvert år lægger jeg også liljeblomstrende gule og orange for de dufter vidunderligt. God weekend. Vi har også stor have og køkkenhave og sad netop og talte om at vi ikke fatter alle de græsplæner for mine bede skal holdes fra april til juli og så kan jeg bare lade dem gro og nøjes med at skære kanter til græsplænen og så er der fuld knald på farverne.

Johanne sagde ...

Kære Karin. Dejligt du fandt mig igen :-)
Jeg har virkelig ondt af Jer, så meget I skal slåes med. Det er helt urimeligt - men desværre hører man det alt for ofte. Velfærdssystemet virker ikke, den ene hånd ved ikke, hvad den anden laver. Jeg er selv godt gal i hovedet lige i øjeblikket - og det endda selvom jeg burde være glad, fordi jeg ikke fejler noget alvorligt p.t. Jeg har bare spildt så mange år på at være bekymret og angst, fordi jeg ikke har fået ordentlig besked før.

Nå men...nu er det forår, og haven er smukkest lige nu. Der er så mange smukke farver i blomsterne. Køkkenhaven har vi måttet nedlægge, men vi gør det med god samvittighed nu. Vi har altid været selvforsynende, og en dag må det jo også have en ende. Nu har vi til gengæld opdaget, at der er så mange andre ting, vi kan tage os tid til.
Tak for din kommentar og velkommen til :-) Jeg ønsker dig en dejlig søndag.