torsdag den 23. juni 2011

God Sankt Hans aften

Pludselig opdager jeg, at der er gået et par dage. Ved ikke lige hvor de seneste dage er blevet af, men de er i hvert fald ikke blevet tilbragt i haven. Det er længe siden, græsset er blevet slået, og hækkene trænger til at blive klippet. Der er ukrudt i bedene, og visne blomster som trænger til at blive klippet af.  Foran huset ville det hjælpe med en kost -  helst en uden Heks på. Bare en af dem som kan feje, efter at husbond har brugt brænderen til at fjerne ukrudt imellem stenene med.
Alligevel kan vi ikke lade være med at elske vores sted.

Når Solen går til hvile, og når Mosekonen brygger sin drik, vil jeg nyde min Sankt Hans aften her i haven. Vi vil tænde bål til ære for Heksene. For husk nu på, at det ikke er et henrettelsesbål. Formålet er blot at skræmme de onde Ånder væk. Jeg har selv stor respekt for Hekse, og lukker dem med glæde og tiltro ind i mit liv. De er blot ganske almindelige mennesker, som har en speciel intuition og fornemmelse overfor andre mennesker og dyr. De lever i pagt med naturen og tilbeder naturen og de åndsvæsener, som er heri. Ofte mærker jeg jo selv, hvor meget naturens energi kan hjælpe mig. Der er så meget magi derude, hvis vi blot forstår at være stille og mærke efter.

Til almindelig orientering står Solen nu op kl. 4.33 - og går ned kl. 21.50. Nyd de lyse og lange dage så længe det varer. Gem fornemmelsen godt et sted, hvor du kan finde den frem til vinter.
God Sankt Hans aften.
 
 

3 kommentarer:

Bettys blog sagde ...

Der ser så idyllisk ud på dine smukke billeder.
Trist, at I skal aflevere hunden, når din mand er så glad for den. Men det kræver kræfter og helbred at lufte en stor hund. Kunne en lille, bitte hund være et alternativ?

Farmer sagde ...

Tak, i lige måde.
Ja, netop i disse uger er det med at få ladet op til den lange vinter, så den bliver en nydelse, for der er nu også meget godt ved vintertiden.

Johanne sagde ...

Kære Betty. Vi har tænkt tanken om en lille hund. Men på sigt bliver vi også nødt til at flytte her fra en dag ud i fremtiden - derfor vælger vi at lade være. Tak for din søde kommentar.

Kære Farmer. Det er der bestemt :-) Personligt mangler jeg blot lyset om vinteren.