mandag den 27. juni 2011

Sidste dag med hund

I dag er vores sidste dag med hund. Det er definitivt vores allersidste dag i livet med en hund i huset.  Hvis man kan bruge ordet ”heldigvis” i den forbindelse, så kan husbond mærke forandringer fra ryggen helt ned i benet. Det bekræfter os kun i, at hunde-beslutningen er den helt rigtige.
Dagen i dag startede med solskin og kaffe udenfor. Samson blev luftet i snoren, og jeg vandede de morgenfruer, som jeg såede foran huset i forårets spæde lys, og som nu er tæt på at springe ud.
Weekenden blev brugt på rengøring. Køleskabet og gæsteværelset trængte til en større omgang. Det kunne jo sagtens være, fordi de to yngste har meldt deres ankomst her på øen fra på onsdag af. Det bliver dejligt at se dem igen.
Men først – skal vi altså lige en tur til Jylland i morgen for at aflevere Samson til hans nye familie. Og nu glæder jeg mig – for når beslutningen er taget, og vi har svært ved at give ham det, han skal have – så bliver det godt at få det overstået. Jeg glæder mig også til at møde hans nye forældre, som vi kun kender fra nettet. At Samson får et godt nyt hjem kan jeg takke bloggen for. Var jeg ikke begyndt at skrive på min gamle blog i sin tid, så var Samson måske blevet aflivet. En mærkelig tanke – fagre nye Verden. I gamle dage måtte naboen eller familien hjælpe, eller hunden aflives. Nu er Verden blevet meget større….eller meget mindre??

Jeg er ked af, at jeg ikke får kommenteret så meget rundt omkring hos Jer andre i øjeblikket. Men lige for tiden er her ikke mange kræfter eller tanker at gøre godt med.

4 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Håber det går godt med ham....knus

Johanne sagde ...

Tusind tak søde Lavendel. Knus tilbage til dig.

Conny sagde ...

Jeg synes det er lidt synd for jer, at i skal af med hunden.Dejlig at høre manden har fået det godt og det er jo det vigtigske.

Johanne sagde ...

Kære Conny. Desværre har manden ikke fået det godt...vi venter på nyt. Men Samson har uden tvivl fået det fint, og det er dejligt at vide.