søndag den 5. juni 2011

Helt perfekt

Jeg kan ikke gengive virkeligheden bedre end det her, for det magter mit apparat ikke. Men jeg kan garantere, at lige udenfor min hoveddør er det sommer. Her er så smukt, at man næsten kan tabe pusten.
Et ualmindeligt skønt syn af valmuer på marken, der får mange turister til at stoppe op for at fotografere. Jeg kan høre dem sukke af begejstring og jeg kan se, hvordan de gør sig umage med at indstille kameraet korrekt. De læner sig op af cyklerne eller sætter sig på deres rygsække et lille øjeblik.
Helt alvorligt har jeg overvejet at starte en kaffebar! Måske bare et lille bord med en termokande samt et glas til alle mønterne!
For at gøre det hele perfekt, så hørte jeg rent faktisk Gøgen forleden dag. Den har slået sig ned i et træ ganske tæt ved i år.

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Ja, det er en fantastisk tid lige nu - alt er frodigt og fuglene synger så smuk. Jeg er spændt på, om du gør alvor af tankerne om en kaffebar.

Anette sagde ...

Jeg kan godt forstå turisterne bliver helt betagede af det syn - det er også fantastisk smukt. Jeg ville også stoppe op og tage en masse billeder. Det lyder som en fin ide med en lille kaffebar :P God søndag aften.

Johanne sagde ...

Madame - He he...nej, jeg laver ingen kaffebar. Vi har haft bed- and breakfast i tidernes morgen, og vi har haft salgsbod udenfor med grøntsager og syltetøj. NU gider jeg ikke længere, hvis jeg må være så fri :-)
Synes bare at de ser ud som om, de trænger til en kop kaffe.
Enig, det er en fantastisk tid. God søndag aften til dig.

Anette - Det ville jeg også, hvis ikke jeg boede her. Man bliver så let "hjemmeblind".
Kaffebaren springer vi lige over, men hvis du kommer forbi er det noget andet. Knus og god søndag aften til dig.

Min hverdag som pensionist sagde ...

Fantastik at skue den danske natur i denne tid....stor stor nydelse at betragte alt det frodige derude:O))

Pudsigt med gøgen for her er det det samme, og vi har tilmed hørt det i rigtig lang tid. Og Nattergalen.....det er helt utroligt. Den har vi ligeledes har stor glæde af i samme periode og har det stadig. Både dag og aften....det er bare så skønt:O)

Kh. Majbrit:)

Johanne sagde ...

Kære Maibrit. Det er bare så smukt :-) Nattergalen hører vi sjældent her - desværre. Men vi har en masse frøer nede i vandhullet, som kvækker hele døgnet rundt, når vejret er varmt.

Farmer sagde ...

Smukt er det; men landbrugsmæssigt er det langt fra perfekt.
Valmuer kan i den grad besværliggøre høsten, og de tager iøvrigt også det meste af avlen.
Striben med valmuerskyldes sandsynligvis, at han ikke har kørt helt præcist med sprøjten, da han sprøjtede marken mod valmuer i efteråret lige efter såning af rapsen.

Johanne sagde ...

Kære Farmer. Tak for din kommentar..det med sprøjten vidste jeg ikke. Det er sjovt, som du lige fik vendt min tanke omkring valmuerne i marken. For landmændene skal kunne leve og eksisterer her, de kom først.
Gad vide, hvorfor han ikke har kørt præcist.

Conny sagde ...

Det er en smuk udsigt du har,det med kaffen vil være en rigtig god ide og jeg tro turisterne vil blive glad for det,det skulle du gøre Johanne.
Knus fra Viborg