søndag den 29. januar 2012

Herligt besøg



Fredag eftermiddag kom næstyngste lige forbi hos "de gamle" til en kop kaffe. Denne gang skulle "kliken" nemlig mødes her på øen hos en af de få, som har valgt at blive tilbage for at bo og leve her.

De er en flok gamle skolekammeraterne. En lille trofast gruppe, som har holdt sammen, siden de flyttede hjemmefra. Mødes jævnligt for at spille deres højt værdsatte rollespil/brætspil flere gange om året, og helst i mange dage af gangen. Selvom de unge mennesker efterhånden har slået sig ned i alle landets hjørner...så møder man op på skift hos hinanden. Altid - og næsten uanset hvad. Og det bedste i en mors øjne er den trofasthed, de viser overfor hinanden. Man stiller nemlig også op, hvis der skulle være problemer af en eller anden slags et sted i farvandet. 
Den loyalitet de unge mennesker har overfor hinanden hører desværre til sjældenhederne i den verden, vi lever i nu. Vi møder den alt for sjældent. 
Netop derfor varmer det en mors hjerte at være vidne til.
Og når moderen selv så samtidig fik taget sig sammen til at bage en portion boller, og fik fundet julens efterladte æbleskiver frem fra fryseren, bliver alting fuldendt. Men først og fremmest var det dejligt at se sønnen igen.   

6 kommentarer:

Lene sagde ...

Det er skønt, når de kommer hjem, og hvor var din søn heldig, tænk at få hjemmebagte boller og æbleskiver :-)
Ja det luner når man møder sammenhold og hjælpsomhed, også når det er svært.

Johanne sagde ...

Kære Lene - Det luner nemlig. Og nu har de holdt sammen i så mange år, at jeg selv tør tro på, at det vil holde i årene fremover.

mormor sagde ...

Dejligt at høre, at du/I har det lidt bedre.
Jeg læser ofte din blog, og med stor glæde.
Jeg er, som du glad for at læse, og skal læse Jonas T. Bengtsson til min læsegruppe i marts.
Kh Marianne

Johanne sagde ...

Kære mormor - Velkommen til :-) Dejligt med en ny læser.
Du kan godt glæde dig til Jonas T. Bengtssons bog. Den er nem og hurtig at læse, samt en meget gribende fortælling.
Kh. Johanne

Conny sagde ...

Det var da dejlig de unge mennesker skulle mødes på øen, så du også fik besøg. Jeg synes de unge mennesker jeg kender er meget loyale og hjælpsom overfor hinanden, når der er behov for det

Johanne sagde ...

Kære Conny - Det glæder mig meget at høre. Der er heldigvis stor forskel på den nye generation - som jeg også synes er meget fornuftige mennesker.
Du ønskes en dejlig dag :-)