tirsdag den 31. januar 2012

Firkanter


Imens det meste af Danmark har brugt flere dage på at se håndbold og få firkantede øjne, så har jeg imens brugt tiden på at knække koden til oldemors firkanter.
Jeg er ikke vokset op i noget kreativt hjem, og i min mors verden var håndarbejde ikke et ord, hun kendte til. Men nu fik jeg da endelig lært det her også, og måske ender det endda med at blive til et lille tæppe. Måske kan det endda blive færdigt, inden jeg bliver oldemor. Ikke fordi der er planer om det lige nu...men tiden går jo så hurtigt.

9 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Flot at du fik den knækket- nu åbner en ny verden sig til hæklerierne. Du kan jo nøjes med at lave en pude eller sætte det hæklede ind i noget strikket. Det kan man også.

Johanne sagde ...

Kære Karin - Jeg tænkte selv på en pude, men så skal der jo en slags underlag under, formoder jeg.
Foreløbig nyder jeg hæklerierne :-)

Anette sagde ...

Flot firkant! Jeg har forsøgt mig nogle gange men er aldrig rigtig blevet bidt af at hækle. Det kunne være flot og lækkert med sådan et tæppe. Knus og god aften.

mormor sagde ...

Medens jeg har "hjulpet" William med at se håndbold, har jeg knækket koden med at strikke snoningsmønstre, så nu går jeg i gang med en sweater til barnebarnet.
Kh Marianne

Johanne sagde ...

Anette - Lige nu er jeg helt vild med at hækle firkanter. Normalt har jeg ellers altid strikket. Knus og en god dag til dig.

Mormor - Ja ja..der kan man bare se, hvad vi kvinder får ud af at "hjælpe" mændene med at se håndhold :-) Snoninger er bestemt heller ikke lige at gå til, så det var flot. God fornøjelse med din sweeater.

May Anna sagde ...

Tillykke med kode-knækkeriet, man bliver så glad, når det lykkedes.
Nu er jeg spændt på at se, hvad du får tryllet frem af firkanterne

Johanne sagde ...

Tak :-) Ja, du kan tro, jeg er glad.
Jeg har ingen planer med firkanterne endnu, men det skal nok komme. Og i Netto har de nedsat garn i mange farver fra på søndag!

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone :). Tillykke til dig, for hvor er det flot at du er kommet så langt og har fået knækket koden til de små søde oldemors firkanter. Dejlige farver du har sat sammen :). Knus

Johanne sagde ...

Hyggetrold - Tak - Det var det restegarn, jeg havde liggende. Men skal have fat i noget med nogle stærkere farver. Knus.