mandag den 8. oktober 2012

Mosekonens opdateringer ....

 Jeg kan stadigvæk hente små fine roser ind til vaserne.
 Der er stadig røde tomater i drivhuset, og flere hvor de kommer fra.
Ænderne vokser næsten fra dag til dag og trives i bedste velgående.
Mosekonen arbejder en lille smule i haven hver eneste dag, for at komme bare nogenlunde igennem den inden vinteren.  
Ved ikke, hvad denne her staude hedder, for det går jeg ikke så meget op i. Men jeg ved til gengæld, at den bør klippes ned for at kunne blomstre endnu smukkere til foråret. Efter forårs-blomstringen klippes den så tilbage igen, og sådan får man smukke blomstre hele to gange om året.
Det gælder om at nå så meget som muligt, imens have-vejret er med os, men det føles mere og mere som hårdt arbejde.

Indimellem bliver der bagt franskbrød, for jeg ville så gerne, at vi kunne holde os selv med brød.
Dagene går hurtigt, og jeg er træt og udmattet om aftenen.
Derfor kniber det også med det helt store overskud til at blogge, og jeg falder i søvn foran tv´et om aftenen.
På bog-fronten går det langsomt,- men jeg er da kommet igennem bogen om Det Syvende Barn. Og meget mere er der vist ikke at sige om den, for den har efter min mening, hverken været penge eller tid værd.
Nu prøver jeg på at finde på noget andet at læse, som gerne skulle kunne holde mig vågen. 

13 kommentarer:

Lene sagde ...

Hvor jeg dog beundrer din vilje og ukuelighed, du er sej, Johanne. God aften til dig :-)

Rejen sagde ...

Så længe du bare kan gøre det i dit tempo, så når du det nok..Håber du finder en god bog der kan holde dig vågen..;-D

Fruen i Midten sagde ...

Siger som Lene, at du er sej. Og som Rejen, at jeg håber, du finder en god bog. Og mht bloggeriet bestemmer du jo heldigvis selv, hvor meget eller hvor lidt, du vil gøre ved det. Vi skal nok blive hængende :-)

PS: Hvor længe får ænderne lov til at beholde hovederne?

Johanne sagde ...

Kære Lene :-) - Tak. Men man har jo ikke andet valg, hvis man ikke vil "sumpe" hen til ingenting.
Men dine ord gør meget af det hele værd. Tak - og også en god aften til dig. Knus.

Kære Reje - Det gør jeg vel nok. Selvom der bliver skåret mere og mere ned på forventningerne. Nu er jeg begyndt på de to bøger, som er nævnt i sidebaren.
God aften til dig.

Kære Frue - Ja, vi bestemmer jo heldigvis selv, og måske må jeg også skrue ned på mine egne ambitioner.
Ænderne - skal være ca. 100 dage, det er indtil midt i november.
Tak for dine ord og god aften.

conny sagde ...

Det ser ud til, du har mange skønne sager i din have. Jeg er vild med de små roser, som af en eller anden grund endnu ikke har fundet vej til min have.
Mht. bogforslag kan jeg anbefale Christian Jungersens "Du forsvinder", som jeg var heldig at finde som 14-dages lån godt nok. Den handler om en yngre mand, der rammes af en hjernesvulst. Bogens fortæller er hans kone (Jungersen er igen god til at skrive som en kvinde), der oplever mandens forandring. Bogen er både humoristisk og eftertænksom. Indtil videre kan jeg kun anbefale den.

Johanne sagde ...

Kære Conny - Roserne er buskroser, som vi selv har plantet. Kender ikke navnet :-)

Bogen "Du forsvinder" har jeg stående på hylden, fik den fra Bogklubben.
Har bare ikke turde begynde på den, fordi jeg selv har en (godartet) hjernesvulst. Ved godt, at bogen ikke er mig - men alligevel :-)
Men pludselig en dag tager "fanden" i mig, og så læser jeg. Og du kan lige tro, at jeg så skriver om den bagefter.
Knus, og tak for gode anbefalinger. Jeg sætter altid pris på at få anbefalet bøger at læse.

Karla sagde ...

Når man læser hos dig, ser det jo ikke ud som om sommeren er slut :-) - når du både har roser, tomater og den der fine staude. Herligt med lidt "sommer"liv i haven.
Hvor hyggeligt med ænderne i fri natur - de kan vel snuppe evt. dræbersnegle (har jeg hørt)?

Johanne sagde ...

Hej Karla - Jeg prøver at suge alt det sidste af sommeren til mig :-)
Tror nok ænder kan tage dræbersnegle. Men efter at vi droppede køkkenhaven, og jeg mine georginer, så har vi ikke set skyggen af en snegl.

anette sagde ...

Fin staude du har i haven :) Jeg er gået i stå med Jo Nesbø - har lige læst kakerlakkerne. Den 3. af hans bøger skal jeg i gang med men jeg har også hvidstengruppen til at ligge og vente på mig. Knus

Anonym sagde ...

Det er da hårdt at arbejde i haven, og jeg synes, at det er rigtig flot at du gør det.
Jeg bager også franskbrød selv, jeg synes simpelthen at det er for ærgerligt at give 30 kr. for et brød hos bageren, når du selv kan gøre det for meget lidt. I øjeblikket bager jeg verdens bedste brød, og det er da noget af det nemmeste man kan, men måske lidt dyrt i el - hvad man sparer på gyngerne taber man på karrusellerne er det ikke sådan det hedder. Kærlige knus Marianne

Johanne sagde ...

Kære Anette - Måske trænger du bare til en pause fra Jo Nesbø. Jeg har læst alle hans bøger, men læste da andet ind imellem.
Har set Hvidsten Gruppen som film, og så gider jeg ikke læse bogen bagefter, for så har jeg fået sat "billeder" på.
Knus - og god læselyst :-)

Kære Marianne - Også i dag, onsdag, har jeg bagt fransbrød, og af økologisk mel. Så ja..man taber vel altid på ..(kan ikke huske hvad det hedder - er det ikke omvendt?)
Til gengæld har jeg opdaget, at jeg spiser mindre, når brødet er hjemmebagt, fordi det mætter mere.
Knus til dig.

Conny sagde ...

Du har rigtig gang i efterårs arbejdet , jeg kan godt forstå du er træt når det bliver aften. Vi mangler stadig lidt at få lavet oppe ved sommerhuset inden vinter. Hvor er de søde dine ænder " godt jeg ikke skal slagte dem til jul.
Knus til dig.

Johanne sagde ...

Kære Conny - Ænderne skal slagtes i november måned. At det er præcis mine ænder, det generer mig ikke - men derimod det store arbejde.
Fortsat god fornøjelse med havearbejdet :-) Knus