mandag den 29. oktober 2012

Vintertid igen


Konen væltede - og ramte lige ind i en blogpause.
Men her jeg igen, og imens har man åbnet op for vintertiden. Den startede som bekendt i går med en meget smuk morgenstund. Det var koldt, men morgenlyset lokkede mig ud med kameraet. Græsset knirkede under fødderne, og lyset faldt skråt ned over de efterårsblade, som stadigvæk sad fast på træernes grene.
I dag er bladene næsten væk.
Stormen har raset længe nu, og lyden fra blæsten udenfor har ligget stabilt i underbevidstheden hele natten igennem. Vintertiden kræver altid en smule tilvænning, så i morges vågnede jeg allerede lidt over kl. 5. Stod op og satte mig ind på kontoret for at skrive morgensider og små tekster. Nød en skøn kop kaffe, alt imens der blev gisnet om, hvad den kommende vinter mon har i ærmet til mig. De 2 foregående har nemlig ikke været værd at skrive om.
Men foreløbig bliver vinteren sparket igang med kameraet, bøgerne, strikketøjet og skriverierne.

I dag trommer regnen på de små ruder, og Vinden raser stadigvæk derude. Livet bliver levet inde i den varme stue i små langsomme portioner.

13 kommentarer:

Rejen sagde ...

Uf ja det er et værre efterårsvejr i dag, her i København blæser det også godt og bladene fløjter rundt om ørene på én..En god dag til dig..;-D

Fruen i Midten sagde ...

Rart at se nyt fra dig igen :-) Uf ja, det er ruskvejr idag. Omend knap så koldt som de foregående dage.

Håber, den kommede vintertid vil være blid ved dig - og os andre ;-)

Johanne sagde ...

Kære Reje - Ja, så er det bare om at holde sig inde, hvis man kan. Jeg så lige en dame gå tur udenfor - hun lå næsten vandret i luften.
Fortsat god dag.

Kære Frue - Ja - Vi håber, den kommende vinter vil være blid ved os allesammen :-)
Fortsat god dag.

Conny sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Conny sagde ...

Dejlige billeder af en morgen med frost og i baggrunden er der stadig blomster i dine stavder.Vejret i Viborg er vist ikke bedre end vejret på Ærø, med regn og blæst.
Kan have det godt.

Anonym sagde ...

Dejligt at høre fra dig igen. Jeg håber det bedste for dig og din rare mand. Gik lige ude i køkkenet og ryddede op efter aftensmaden og samtidig bagte jeg 2 store formbrød. De står nu ude i køkkenet og ligner dem, du af og til har vist billeder af. Derved kom jeg til at tænke på om mon ikke Johanne har skrevet et blogindlæg, og det havde du:))
knus Marianne

Johanne sagde ...

Kære Conny - Vejret i går har sikkert lignet det i Viborg :-)
Jeg ved ikke, hvad stauden hedder, men den blomstrer helt hen til november måned. Godt med lidt farve.
Ønsker dig en dejlig tirsdag. Knus.

Kære Marianne - Altid dejligt når nogen tænker på en :-) Jeg bagte selv to fransbrød i fredags, og vi har det ene tilbage endnu.
Tak for dine søde ord. Knus.

Pia sagde ...

Godt du fik rejst dig igen :-)
Næh, der er ikke meget sommer over landskabet mere. Det er blevet noget så koldt, også selvom solen har tittet frem i eftermiddags.
Jeg er så småt begyndt at læse det vi talte om, det er både spændende og interessant. Håber I får en dejlig uge. Knus.

Johanne sagde ...

Hej Pia - Ups...jeg lukkede, fordi jeg tænkte, at nu må hun da være færdig :-) Skynder mig at åbne igen.
Også en dejlig og lys uge til Jer. Skulle hilse. Knus.

Allan sagde ...

Hej Johanne det er nogle gode billeder du har taget, hils og ha' en god dag.

Johanne sagde ...

Hej Allan - Tak - Skulle hilse mange gange tilbage :-)

Allan sagde ...

Tak :-)

conny sagde ...

Hvilke dejlige billeder, du så vender tilbage med. Og nu er vejret her på Sjælland så blevet til regn og rusk igen. Solen ser vi kun en gang imellem.