tirsdag den 4. februar 2014

Det mærkes ....

 
 


 
Selvom morgenstunden stadig er gysende kold, så kan man tydeligt mærke, at noget har ændret sig.
Duften udenfor er anderledes, og fuglene er gået i gang med at øve sig på deres forårssang. I morges stod jeg længe og lyttede, og jeg mærkede en stor lettelse i hjertet.

Selvom det kan være koldt, mørkt, vådt og surt at komme igennem vinteren på landet, så er det alligevel altid det hele værd, så snart man når til denne tid på året. 
Fuglene mærker det, planterne mærker det, dyrene mærker det, og det samme gør menneskene.
Der har gået mennesker forbi mit hus i dag! Og nogen har ringet, om vi vil sætte varme på deres sommerhus, fordi de snart er på vej.
I det lille hus hos Manden og Konen er der blevet pudset vinduer, ligesom her er blevet savet mere brænde parat til næste års vinter.  
Jeg har længe haft ondt i skelettet - og i dag fik jeg så endelig taget mig sammen til at gribe vandrestængerne for at gå en lille tur. For det er vel det, der skal til. Det skal gøre ondt, før det kan blive godt.





11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja vi må fatte stavene, og gå en rask tur, mine ben kan ikke tåle al denne sidden med strikketøjet og ved computeren.
Sikke en masse dejligt brænde. I har forhåbentlig en god brændeovn, jeg mener, at have set det på din blog.
Knus Marianne

Ellen sagde ...

Det var godt, du kom ud, hvis det hjælper skelettet :-)
Det er altså fast arbejde i længere tid, når der vælter så stort et træ, kan man konstatere, når man ser dine billeder.

Johanne sagde ...

Marianne - Tja... vi har en gammel Andersen-brændeovn. Den er helt fin, men en ny ville give mere udbytte af brændet, således at der ville være nok til et par år længere.
Nej strikketøj og computer ikke er godt for benene. Men det er til gengæld hyggeligt :-)

Ellen - Det hjælper :-) Ja, fast arbejde er der nok af :-) Men det løber jo ingen steder.

Rejen sagde ...

Jo det kan mærkes at det er lyst længere og tidligere, i går nød jeg også fuglesangen, det er dejligt at høre dem igen. Og jo det er godt at komme ud og gå igen, det hjælper på både humøret og kroppen. ;-D

Johanne sagde ...

Kære Reje - Jeg er sikker på, at du er enig med mig :-) Lagde du mærke til, hvor anderledes fuglene pludselig lød?

Fruen i Midten sagde ...

Ja, luften har været helt anderledes de sidste par dage, og fuglene lagde jeg også mærke til igår. Det er SÅ dejligt, og jeg synes, det kan mærkes i både sjæl og legeme, at ddet går mod lysere tider :-)

Johanne sagde ...

Fruen - Dejligt, at det ikke kun er mig, som har lagt mærke til det :-)

conny sagde ...

Der er helt klart en anden tone i luften og hos fuglene. Og det er lyst, når jeg tager af sted, og når jeg kommer hjem, sådan mere eller mindre i hvert fald. I den sidste uge er det lykkedes mig at få husbonden med ud på nogle små ture rundt i villakvarteret nogle af dagene, inden vi er gået i gang med resten af dagens dont. Det er skønt at røre sin krop.

Johanne sagde ...

Conny - Fint, at din husbond kom ud og gå, så har humøret nok også fået et løft, inden I går i gang med alt det andet.
Jeg ved godt, at man skal røre kroppen, men tænker ofte om det ikke er nok med støvsugning og vasketøj! Det er bare ikke det samme :-)

Madame sagde ...

Der er forår i luften - man kan se det nu og også høre det fuglene. God idé at gribe vandrestængerne for at gå en lille tur! Vi går en tur hver dag, og det er nemlig så dejligt at få rørt sig.

Johanne sagde ...

Madame - Du kan også lige tro, at jeg ofte har beundret Jeres flid til at gå ture :-)Jeg må se at komme ind i vanen.