fredag den 1. juli 2011

Taknemlighed

Et par af sønnerne er på besøg, og Manden og Konen nyder dem og livet. At de samtidig savner Samson, behøver vi ikke at tale så meget om.
Vi er taknemlig for, at drengene netop valgte disse dage til at besøge os i, for det giver andre lykkestunder, og savnet efter hunden bliver skubbet lidt til side.  Under alle omstændigheder bliver Verden lysere, når nogle af børnene er her.
Derfor har jeg ikke haft tid til at fortælle om Samson før nu. Men kan kort berette, at tirsdagen var fuldstændig overvældende. Skal da lige love for, at Samson er en heldig kartoffel, som nu har fået det som blommen i et æg. Nærvær dagen lang, masser af plads med marker og højt til Himlen. Frihed, tryghed, regelmæssighed og trivsel ud over alle grænser. Han har nu fået alt det, som en hund kan ønske sig - meget mere end vi selv havde kunnet give ham, selv med et godt helbred.
Meget mere er der vist ikke at sige om den sag....andet end en hvisken om, at vi selvfølgelig stadigvæk savner ham. Ser konstant hans mørke dejlige hoved, som kigger bedene op, eller hører hans skridt gå bagved os.

Til gengæld er der også rigeligt at glæde sig over, hvad angår de mennesker, som har overtaget Samson. Vi kalder dem for vores nye venner, for det er bestemt ikke sidste gang, vi har været på de kanter. 
Vi har altså fået nye venner, og hvor er det fantastisk. Følelsen af dejligt selskab og nærvær imellem mennesker, sidder stadigvæk i kroppen. Ingen af os var i tvivl, da vi mødte dem. Jeg ville ønske, at der havde været meget mere tid til nærvær, inden vi måtte vende næsen hjemad imod øen igen. 
Da færgen lagde fra i Svendborg Havn, var vi trætte langt ind i sjælen, men på en gennemtrængende god måde. 

I dag står næstyngste for aftensmaden, og jeg sidder her og kan dufte alle herlighederne. I morgen bliver jeg folkepensionist, og så er der jo også det at glæde sig over.   

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Når man kan mærke "det" fra ryggen og langt ned i benet...så er det den rigtige løsning..så det er rigtig godt at I tog den!

Samson får helt sikkert et dejligt hjem og I får lidt fred i sjælen ´:)

God sommer til jer på Ærø ..kærligst Anne

Johanne sagde ...

Kære Anne. Hvor har du bare ret, vi er heller ikke i tvivl nu.
Mere til lykke med fødselsdagen i dag til dig. Knus.

Helle K. sagde ...

Mon ikke det er i dag jeg kan ønske tillykke med fødselsdagen :)

Forstår godt dit vemod, men hvor er det godt, at Samson har fået et godt hjem med mennesker som elsker ham, det kan jeg godt forstå, gør det hele lidt nemmere.

I ønskes en dejlig dag :)

Anette sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen. Jeg håber du får en god dag med familien.

Jeg forstår bestemt jeres savn af Samson - det lyder til han nok skal få det godt men det han han jo også haft hos jer.

Håber i får en god sommer med godt vejr.

Johanne sagde ...

Helle - jo, det er i dag, tusind tak :-) Selvom nogen må have taget fejl af min fødselsdag med alt den regn.
Vi glæder os på Samsons vegne.

Anette - Tusind tak :-) Drengene er lige taget afsted, de skulle til et bryllup. Så nu falder her ro i det lille hjem igen....og savnet af Samson viser sit tydelige spor. MEN problemet er heldigvis vores...for Samson har det fint, og har sikkert glemt os.
Ønsker også Jer en god sommer.

May Anna sagde ...

Et stort TILLYKKE med fødselsdagen. Jeg håber, at du har haft en rigtig dejlig dag.
Selv om, at det var trist Samson måtte forlade Jer, er jeg sikker på, at det var et rigtig valg, at I gjorde, og så var der jo en tillægsgevinst med et nyt vennepar, så det bliver sikkert til et gensyn med den kære hund.
Knus

Johanne sagde ...

Kære Manna. En dejlig fødselsdag er nu ved at være slut. Tusind tak for din hilsen.
Du har ret i din tanke om tillægsgevinsten...den vil jeg holde fast i. Tak og knus til dig.