lørdag den 3. november 2012

Novemberdag




Det var en formiddag med blå Himmel, så jeg skyndte mig ud. Fik lagt de sidste tulipanløg i jorden samt i en enkelt stor krukke. Da jeg i sin tid tog dem op, blev de kun sorteret i højde og ikke i farve, så det er spændende at se, hvad der kommer op.

Man kan stadigvæk finde blomster derude, når bare man kigger godt efter. Men færdig med havearbejdet bliver jeg aldrig.

Eftermiddagen har til gengæld været grå og dryppende. Alligevel lykkedes det husbond at få slået det sidste stykke af en græsplæne, som han måtte opgive forleden. Jeg begyndte på at hakke kanterne omkring bedene, men opgav hurtigt det hårde arbejde.

Der er også blevet holdt mange pauser i drivhuset i dag. I solskin og med noget som ligner varmegrader. Med kaffe i koppen samt et tæppe omkring benene. For det er vel også det, man har en have til. 

 

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej man bliver aldrig færdig med havearbejde, ligesom man heller aldrig bliver færdig med husarbejde, men det gælder om at finde ud af at stoppe i tide.
Det er rørende at se at der stadig kan findes lidt blomster hist og pist selvom det er 3.november.
Kh fra Marianne

Johanne sagde ...

Hej Marianne - Og det er så kunsten at finde balancen i alt det, man så gerne vil gøre "færdigt".
En hilsen til dig herfra ...sent lige inden dagen lukker ned. Nu vil jeg sove og drømme om solskin igen i morgen :-)

Rejen sagde ...

Der er altid noget arbejde man aldrig bliver færdig med, men det er vel også hyggen ved at have en have..God søndag til dig..;-D

Johanne sagde ...

Rejen - Det er det bestemt. Også en god søndag til dig.

anette sagde ...

Skønne billeder fra din have. Rigtig god søndag aften. knus

Johanne sagde ...

Tak, Anette - Selvom det er blevet mandag, og det regner :-) Men dagen er god alligevel, og jeg ønsker det samme for dig.

Fruen i Midten sagde ...

Dejligt med lidt novemberhygge i drivhuset :-) Jeg fik også lagt lidt løg. Jeg har prøvet at 'gemme' tulipanløgene lidt i håb om at have dem i fred for de uartige rådyr.

Johanne sagde ...

Kære Frue - Det er næsten umuligt. Men - hvis du kender nogen, som har får, så klip et stykke uld af og sæt en tot op på en busk el. andet i nærheden af dine løg. Så kommer rådyrene ikke. Lugten skræmmer dem.

Fruen i Midten sagde ...

Sikke et fint råd. Det tror jeg godt kan fixes, nogle af mine forældres bekendte har får, så mon ikke jeg kan tuske mig til en uldtot. Det vil jeg prøve :-)

conny sagde ...

Der ser hyggeligt ud i drivhuset med en solstråle på.

Johanne sagde ...

Fruen - Det er det nemlig. Jeg fik det engang fra en nabo, fordi rådyrene spiste alle mine tulipanhoveder om foråret.

Hej Conny - Og Solen varmede :-)