mandag den 5. august 2013

Sommerstemning

 



 


I lørdags sluttede vi dagen af med en lille gåtur på Havnen. Solen skinnede endnu og ikke en vind rørte sig.
 
Først var vi som planlagt omkring stranden. Men stemningen fra sommerlivet på byens havneområde lokkede. Først kom færgen ind med et nyt hold turister, der gik op i byen for at finde husly. Men ved lystbådehavnen er der i disse dage fuldstændig spækket med sejlere. Ferieglade mennesker, som nyder den lune aftensol, det siges, at her aldrig har været så mange turister som i år. 
Men at slentre langsomt og afslappet rundt og se på de mange sejlere er en dejlig måde at fordøje sin egen dag på. Bruge øjnene og studere de mange skønne både samt drømme sig selv ud på Havet.

 




16 kommentarer:

Pia sagde ...

Jeg bemærkede straks, at det er lykkedes dig at tage alle disse billeder, næsten uden at få mennesker med. Turisterne er virkelig forsvundet op i byen :-)
En tur ved vandet er det bedste sted at opholde sig i den varme. Der er altid lidt mere luftigt.
At have øjne og ører åbne, giver altid oplevelser.

Johanne sagde ...

Pia - Jeg har også billeder af turister...men vil helst ikke vise ukendte ansigter frem uden tilladelse. Derfor også afstanden til færgen.
Så kun en hund, der sover på dækket :-)
Ja, der er dejligt luftigt ved vandet.

Lene sagde ...

Og der er bedre at ånde der end i et varmt hus :-) Dejlige sommerbilleder

Ellen sagde ...

Det er sommerstemningsbilleder, så det basker.
Selv om jeg aldrig kommer til at eje en båd (og måske heller ikke har lyst til det), synes jeg, at stemningen i en lystbådehavn om sommeren er en helt egen og stemningsfuld oplevelse.

anette sagde ...

Dejlige sommerbilleder :) Ja sommeren kan vi ikke klage over i år ;)

Johanne sagde ...

Lene - HELT sikkert :-)

Ellen - Jeg tror heller ikke, at jeg har lyst, for det er jo sjældent at vejret er så stille som nu. Men...stemningen er ganske rigtig helt speciel, og derfor elsker vi at gå der.

Anette - Næææ...men vi klager jo alligevel :-) Nu er det bare varmen, som vi klager over. Vi mennesker er åbenbart svære at stille tilpas :-)

Anonym sagde ...

Sikke vidunderlige billeder fra havnen på Ærø - det er en hel speciel stemning der hersker i havne.Jeg havde, i mit første ægteskab, en sejlbåd, men jeg blev aldrig glad for at sejle, så jeg er glad for, at jeg fandt en mand med et sommerhus (for 47 år siden) det er meget mere mig.
Du er god til at fotografere!!
Knus Marianne

Johanne sagde ...

Marianne - En båd er hyggelig....så længe den ligger stille i Havnen! Så jeg forstår dig, er selv tilfreds med campingvognen. At vi så ikke kommer af sted i den i år er jo en helt anden sag.
Tak for kommentar til billederne :-)

Rejen sagde ...

Der er noget specielt ved stemningen i en havn på en sommerdag/aften. Skønne billeder. ;-D

Johanne sagde ...

Rejen - Det er der, har lige siddet og set tilbage på billeder fra i vinters på samme sted. Selv uden alle lystsejlerne er der en speciel stemning.
Tak :-) og en dejlig dag til dig.

conny sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
conny sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
conny sagde ...

Det er så skønt at være ved vandet, en helt særlig stemning, som du fanger godt med dine billeder.
Det kunne være skønt med flere somre af denne slags, så man kunne vænne sig til de svedende høje temperaturer ;-)

Vores have sagde ...

Flotte sommerbilleder du viser.
Håber at I har fået lidt regn - vi har fået 10 mm her til morgen.
Ønsker dig en god da:) Hanne Bente

May Anna sagde ...

Skønne sommer/ferie stemnings billeder. At være ved vandet - strand eller havn er en lise for sjælen, uanset om det er sommer eller vinter.

Johanne sagde ...

Conny - Ja, det har du da helt i. Man kunne vel vænne sig til det :-)
Tak for roserne ang. billederne :-)

Hanne Bente - NEJ, vi har ikke fået en dråbe her, der er knastørt udenfor. Men i den anden ende af øen er der faldet lidt i nattens løb.
Også en god dag til dig.

May Anna - Altid. Vandet drager og giver lise for sjælen hele året igennem.