søndag den 12. januar 2014

Så er det sagt - med billeder

Jeg ved ikke, om jeg tør sige det nu, imens resten af Danmark sidder klistret til tv-skærmen hjemme i stuerne.
Men nu vover jeg alligevel pelsen:
- Jeg ser ikke håndbold!
Jeg ser heller ikke foldbold, tennis eller Tour De France. Sport på tv interesserer mig ikke.

Så imens gemalen lige nu sidder og hepper på de danske håndbolddrenge, tømmer jeg mit kamera for de billeder, som er taget i dag.
Vejret har været skønt. Lysere og smukkere end det har været længe. Og det gav lyst til bare at køre rundt på må og få, blot for at lade sig inspirere. Stoppe op, fotografere og drikke den kaffe, der selvfølgelig var med.
Det var fascinerende at se, hvordan lyset kunne skifte flere gange i løbet af den ene time, vi var af sted.



 




 





18 kommentarer:

Kisser sagde ...

Johanne, jeg ser bestemt heller ikke sport på TV. Heller ikke da min mand var i live. Han elskede også al sport - og specielt formel-1.
Vi havde en gang en konkurrence på jobbet, og jeg kunne brillere med min viden om formel-1. Klart, jeg hørte jo på det søndag efter søndag.
Nogle skønne forårsagtige billeder du viser os.

Randi B. Jensen sagde ...

Her ses også meget lidt sport i TV - jeg kan finde på at se håndbold, hvis Danmark nærmer sig en finale - gemalen vil gerne se en god boksekamp, men det er det - så her surfes rundt efter andet på TV i en håndboldtid :)
Jeg må vist have fat i Knud den store, når jeg er kommet igennem mine fødselsdagsgave-bøger :)

Fruen i Midten sagde ...

Jeg ser heller ikke så meget sport i TV, og det var gået helt hen over hovedet på mig, at der var EM i herrehåndbold, lige til det tonede frem på skærmen - og Gemalen zappede over til noget andet. Smukke billeder, I har haft bedre vejr end os :-)

Johanne sagde ...

Kisser - :-) Så var det jo ikke helt forgæves, at du hørte på Formel1 :-)
Tænk, at man kunne tage disse billeder i går - og så er det sådan et møgvejr i dag.

Randi - Jeg tør sandelig ikke røre ved fjernbetjeningen på en "håndbolddag" :-) Men så har man jo heldigvis andet at tage sig til.
Dejligt at jeg dukkede op på blogliste liste igen :-)

Fruen - Uha - det får jeg ikke min gemal til.
Billederne fra i går kan man desværre ikke gentage i dag, hvor det har pjaskregnet her hele dagen.

Pia sagde ...

Her i huset er der ingen af os der ser nogen former for sport.
I går regnede det her, ligesom det havde gjort hele ugen. I morges var det tørvejr, og solen var at se i horisonten i morges i meget kort tid, så kom sneen.
Fine farverige motiver du har fundet. Her synes jeg det er brunt alt sammen, stort set.

Ellen sagde ...

Ork, jeg tror bestemt ikke, du er alene! Jeg ser i hvert fald heller ikke sport, hvis jeg kan slippe for det ... hvad jeg ikke altid kan, fordi jeg vist har en mand som din (også her; jeg tænker på det med at 'tage det roligt').
Min bank ville have mig til at deltage i en kundetilfredshedsundersøgelse. Som tak for deltagelse, kunne jeg vinde en billet til håndboldfinalen! Vorherrebevares. Det var bare ikke i orden, og jeg skrev til dem, at den dag, de indså, at ikke alle deres kunder nødvendigvis er sportsinteresserede, ville jeg måske svare på deres kundeundersøgelser.

Johanne sagde ...

Pia - Og her gik jeg og troede, at jeg var det eneste menneske, som ikke så sport :-)
Underligt med vejret - for i går skinnede Solen hele dagen her. Og i dag har det regnet hele dagen, men sne har vi ikke set endnu.

Ellen - Det lader til, at vores "mænner" ligner hinanden på flere områder :-)
En billet til håndboldfinalen - Ja, Vorherrebevares. Fint at du skrev tilbage, jeg havde nok bare ignoreret det.

conny sagde ...

Jeg har altid set meget sport på tv - det har været lidt sværere at komme ud selv og være sporty. Det er vist mest kommet her på mine gamle dage. Nu ser jeg håndbold og til nød fodbold, men kun når dansken drager i kamp for et europamesterskab eller et verdensmesterskab. Under OL zapper jeg lidt rundt - det er de sjoveste sportsgrene, man kan træffe at se der.
I har haft et flot vejr, ser det ud til. Søndag var der godt med sol over Dyrehaven, men der blæste en strid vind, især oppe ved Eremitageslottet.

Johanne sagde ...

Conny - Så klarer du det sandelig godt på dine såkaldte gamle dage at komme ud og få motioneret.
Jo, vi havde smukt vejr i søndags - men som du kan se på billedet fra Havet, så blæste det også, og det mærkedes specielt, da vi kørte om på den side af øen, hvor vinden stod på.

Anonym sagde ...

Håndbold og fodbold i fjernsynet er noget af det bedste, der kan ske for William - det eneste der ærgrer ham, at jeg ikke deler interessen! Jeg benytter tiden til at blogge lidt eller måske se en film på computeren. Tirsdag aften er min bridgeaften, så jeg havde for en gangs skyld ikke dårlig samvittighed
over at forlade lejligheden i aften, og jeg er jo kommet hjem til en glad mand på grund af at "drengene" havde vundet.
Dejlige billeder fra Jeres solbeskinnede Ø.
KLem Marianne

Johanne sagde ...

Marianne - Sådan er det også med min mand :-) Men så kan vi jo så meget andet :-)
Knus

Helle K. sagde ...

Jeg ser det hele og jeg elsker det - nogle gange må jeg tvinge min mand til at se med, men som regel er vi begge med på at se sport - heldigvis skal vi alle have lov til at gøre, det vi helst vil :)
Fantastiske og smukke billeder.

Johanne sagde ...

Kære Helle - Ja, heldigvis :-) Ingen tvinger nogen til noget.
Takker for bemærkningen om billederne, som jo kommer her fra en meget dygtig fotograf.
Knus til dig

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone :). SÅ smukke billeder...fantastisk som lyset kan ændre sig...ih, hvor jeg frydes:.
Jo, min gemal sidder også "klistere" og han får lov, at sidde der mutters alene og heppe og hyle og skrige af fryd - eller af det modsatte. Jeg har det som dig...lad os hellere ordne billeder...eller hækle ...eller strikke...eller noget andet...eller ingenting - bare jeg må være fri for alt det der hedder, at se sport. Endvidere kan jeg jo heller ikke holde til at se tv og selvom jeg kunne, så står der ikke sport på mit program. Undtagen hvis der er lidt om heste, men det er der jo nærmest aldrig, og når jeg lige kan klare ½ times tv, så er det også begrænset :). Nej..men lad endelig dem, som vil se sport, se det...bare vi andre kan slippe :). Hygge fra mig...lige skrevet lidt og sendt afsted :).

Johanne sagde ...

Kære Hyggetrold :-) Jeg ser din gemal for mig :-) Men hverken du eller jeg har heldigvis problemer med at finde på andre og mere stille gøremål :-)
Jeg har lige læst din mail - og tænker på dig, hvilket jeg håber, at du kan mærke.
Knus.

Madame sagde ...

Jeg ser heller ikke håndbold, Johanne - vi er helt sikkert en del, der ikke ser sport i tv.
Sikke nogle dejlige billeder!
Ang. din kommentar hos mig: Når jeg skriver en måned, betyder det bare, at man kommer på listen igen, hvis jeg får nye kommentarer - selvfølgelig ikke at man bliver udelukket. Jeg er altid meget glad for en kommentar fra dig! God søndag til dig på Ærø!

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone :). Jov...det kan du tro, at jeg kunne :). Klokken er 23:40 og det er sent og du sover ganske givet nu. Men jeg måtte lige ind og besøge dig,inden jeg begiver mig til Sovstrup :). Har lige læst...Tak for ordene - ingen, jeg kender - kan sætte ord sammen, som du gør. :). Knus og gode varme tanker til jer dig :).

Johanne sagde ...

Kære Madame - Jeg er her endnu, der kommer snart et indlæg :-) Glæder mig samtidig over, din kommentar. Så er jeg mere rolig :-)

Kære Hyggetrold - Tak. Tænkte nok, du kunne mærke det, jeg gjorde mig i hvert fald umage. Nu er det lige pludselig blevet torsdag igen, og jeg "vågner" forhåbentlig snart op til at kunne skrive.
Knus for nu.