torsdag den 24. november 2011

Jul - eller bare foråret?



Mandens og Konens helbred driller alt for meget. Bekymringerne vandrer omkring fremtiden, imens vi stædigt prøver at holde fast i nutiden. Indtil der er helt afklaring på husbonds skavanker, så nøjes vi med at ændre det, som der kan ændres noget ved. 
For timerne flyver og bliver til dage, som bliver til uger, der bliver til måneder med ærgelse over alt det, vi så gerne vil, men ikke kan. Men man kan da i det mindste gøre sig umage med at få det allerbedste ud af det hele. Og det synes jeg faktisk, at vi gør. 

I mørkningen gik jeg en tur i haven for at få en smule frisk luft, og få højnet humøret lidt.  Der fik jeg øje på en lille gnist af foråret. At tænke sig... en måned før jul, så stod foråret lige omkring hjørnet.
Jeg tog lidt af det med ind, og nu står de smukke forsythiagrene ved siden af brændeovnen i stuen. Det kan man da kun blive i bedre humør af. 
Jeg har iøvrigt tænkt mig at sætte julepynt op i weekenden, men har da aldrig før prøvet at pynte op med nisser dansende omkring helt nye udsprungne forsythiagrene.      

5 kommentarer:

Anette sagde ...

Jeg så også forleden dag, at naboernes forsythia var sprunget ud - det er da helt utroligt! Rigtig god bedring til jer begge. Knus

Nina sagde ...

Hvor er det dog bare træls med de helbredsproblemer. Jeg vil ønske for jer begge, at der er en bedring at spore inden jul, så I kan holde den nogenlunde, som I ønsker.Imens gør I det bedste, I kan gøre, nemlig nyder det nære. Det er et mærkeligt vejr, vi lever med. Sidste år ved denne tid kørte jeg på arbejde i snestorm, i år kan jeg endnu ikke holde ud at have vinterjakken på, når jeg går ud - og det er ikke kun overgangsalderens skyld :o) Det kan være, jeg går en lille tur i haven og prøver at finde et par grene til at pynte i stuen - det er da en rigtig god idé.
Vi sender jer her fra Himmerland de varmeste tanker og ønsker jer rigtig god bedring :o)

Johanne sagde ...

Tak, kære Anette :-)
Ja, den er god nok...forsythiaen er sprunget ud. Gad vide, hvad der sker, hvis vi får hård frost. Knus og god weekend.

Kære Nina. Ja, det er ret træls med os to her. Vi forventer desværre ingen besked før julen, for Svend er igang med et længere udredningsforløb. Og den slags tager jo sin tid.
- Og så ud i haven med dig for at lede efter grene :-) De lyser lidt op i mørket og får os til at fantasere om forår og lov til at smide vinterjakken. Som det er nu, bliver man jo helt årstidsforvirret.
God weekend - og hils mange gange omkring dig. Knus.

Madame sagde ...

Kære Johanne, rigtig god bedring til jer begge. Jeg har lige set en primula i blomst og forleden dag et kirsebærtræ - jeg glæder mig over, vi ikke har sne.

Johanne sagde ...

Tak for det, Madame. Jeg har primulaer i blomst i haven - men har ikke set et kirsebærtræ i blomst. For min skyld kan sneen også bare blive helt væk i år.
Fortsat god weekend til dig.