søndag den 27. november 2011

Vind og vejr


Husbond er kørt ned til Havnen, for at se om det kan lykkes for færgen at lægge til. Den havde store problemer tidligere. Det blæser nemlig meget mere nu, end det gjorde i formiddags, da jeg tog dette billede på vej til julemarkedet. Traditionen tro har vi besøgt det lokale julemarked i formiddags. Også traditionen tro, så vi købte de gode klejner ved bager-boden, og den hjemmelavet julemedister ved slagter-boden. Ellers gik der såmænd et par meget hyggelige timer med lokal snak om vind og vejr.



Ellers er det lidt småt med julehumøret i år. Men det skal nok komme, når alle nisserne har fundet deres pladser. Nu er jeg i hvert fald begyndt at sætte frem, og så vil resten af nisserne blive sat frem i morgen.
Foreløbig vil jeg hygge mig med min bog og lyden af stormen, som raser udenfor. Der er en besættende stemning ved sådan en stormende og mørk aften, hvor blæsten får husets gamle brædder til at knirke og give uhyggelige lyde fra sig. Og for at forstærke den stemning, så har jeg valgt en uhyggelig og hæsblæsende bog af Karin Slaughter. Normalt ville hun nok være lidt for rå efter min smag - men ikke i aften.       



4 kommentarer:

Conny sagde ...

Det var ikke så godt med færgen,men nu er den vel kommet havn.Det er da rigtig hyggelig, at komme til julemarket og få en lille snak.Mine juleting er ikke kommet frem endnu.
Kan du have det godt Johanne

Lavendel sagde ...

Nej, jeg får ikke julet i år. Kun lyskæder - men det er vel ok- der er kun mig selv til at se på det.

Nina sagde ...

Ja, det var noget af en omgang. I vores by væltede begge de to store juletræer med lys, stjerne og det hele, knækket ved roden. Det var voldsomt, men heldigvis skete der ikke noget omkring vores hus - og forhåbentlig slap I også :o)

Johanne sagde ...

Conny - Ja, det var noget værre noget med færgen :-)Jeg håber du snart finder et par juleting frem. Det hjælper altid lidt på et evt. manglende julehumør. Knus

Kære Lavendel - Jeg kan bestemt godt forstå, at du ikke magter at jule i år. Men lys er altid godt, så lyskæderne synes jeg er en god idé. Knus

Nina - Vores hus slap også...for det var ikke stormen, som var værst her. Det var det manglende vand i havnen :-) Knus