onsdag den 16. november 2011

Skrøbelighed

Når man bliver nødt til at erkende, at man ikke længere magter de store portioner på een gang, er det klogt at begynde i god tid. Her skal bruges mange æbleskiver til jul, og derfor er jeg begyndt nu. Den første portion blev lavet i dag.

Og så må jeg vist hellere give bloggen et par ord med på vejen igen.
Kort fortalt, har Manden været en tur på Rygcentret i Middelfart. Denne gang handlede turen om nakkeproblemerne - næste gang vi tager turen, handler det om ryggen. Een ting af gangen. Vi tog hjemmefra kl. 7 om morgenen, og var hjemme igen kl. 21 om aftenen. Selve turen var hyggelig nok, men siden da har vi begge to ligget underdrejet.
Det er noget skidt, for han bliver mere og mere bevægelseshæmmet, og fremtiden må lige pludselig tages op til revision. Udfordringen ligger i ikke at se det hele med negative briller, men at lade glasset være halvt fyldt.


Når livet føles skrøbeligt, findes der ikke noget meget bedre end en tændt brændeovn med lune æbleskiver på toppen. 2 mennesker, kaffe på kanden og den nyeste cd med Poul Krebs på anlægget. Den kom jeg nemlig til at forære mig selv på turen til Middelfart forleden.
"Der er noget ved alting", synger han. 
For der er jo noget ved alting, og selv den mindste lille sætning kan blive til en god historie. Så er der selvfølgelig også det, der bare ikke er noget ved, uanset hvor meget man prøver. 
Poul Krebs har fantastiske tekster på sine helt nye sange. 

   

6 kommentarer:

Min hverdag som pensionist sagde ...

Havde også tænkt mig at gribe æbleskivebageriet an på samme måde. Lidt ad gangen så går det sikkert nok:))

Og så vil jeg ønske jer al mulig held og lykke med de nye udfordringer i jeres liv.

Knus Majbrit:)

Johanne sagde ...

Kære Majbrit - Tak for det :-) Og hvor er jeg glad for at høre, at der er andre end mig, som griber æbleskiverne og andet "juleri" an på samme måde. Så går det helt sikkert :-) Knus.

Anette sagde ...

Ja der er noget ved alting! Det har han ret i. Det lyder som en cd vi skal have fat på. Det lyder som en god plan at starte i god tid med juleforberedelserne. Jeg håber Rygcentret kan hjælpe din mand. Det er godt nok nogle lange dage i har når i skal dertil. Knus

Johanne sagde ...

Kære Anette. Det er nødvendigt med planer, for at tingene lykkes :-) M.h.t. Rygcentret så forventer vi nu ikke så meget - men håber da lidt på at blive positivt overrasket :-) Tak for din kommentar og god weekend til dig. Knus.

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone. Hvor er det flot, at du troligt bager den ene portion æbleskiver efter den anden, og kommer i fryseren til Jul. Kan godt forstå du holder fast i bagningen af dem :). Mine tænder render i vand, ved synet af dem i skålen, hvor de stod så hygsomt ovenpå brændeovnen...og jeg tænker på hvilken opskrift du mon har brugt...Ja, der er noget ved alting - det er der er det bare ...det er bare ikk´ alting der er noget ved...Poul Krebs ´nye album er virkelig en Perle...Vi kørte omkring Bilka hjemad fra Århus...og så måtte jeg jo lige ind butikken og have den nye Cd. Havde lige læst om den hos dig - så jeg vidste jo, at den måtte være værd at lytte til :)....forresten...undskyld jeg "efteraber"...:) Knus.

Johanne sagde ...

Hej Hyggetrold. Du efteraber ikke - du bliver inspireret :-)
Husk af lægge mærke til Poul Krebs tekster.
Æbleskiverne og småkagerne til jul holder jeg fast i, så længe jeg overhovedet kan. Sidste år sad jeg ned og bagte æbleskiver! Men det behøver jeg heldigvis ikke i år :-) Knus.