tirsdag den 23. april 2013

Den indre gartner



Så er der ro i huset igen, pludselig er her stille.  
I går fik jeg støvsuget på begge etager efter hundehår og småbørnsfamilie.  Vasket sengetøj og .... ikke mere. I dag har jeg ordnet badeværelserne, og husbond har vasket gulvene.
Alting ligner næsten sig selv igen. Der er dog ikke blevet kræfter til haven endnu, selvom det gode vejr af og til har trukket gevaldigt i mig. Kun et par billeder er det blevet til, fordi farverne gør mig glad i låget på trods af træthed.

I eftermiddag vil jeg så prøve på at finde min indre gartner frem. Bare en lillebitte gartner, som kan ordne lidt i haven. Fjerne gamle kviste og et par vildfarne græstotter. Men allermest dufte, sanse, drømme, se og skabe stemning til den kommende havetid.   

8 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Dejlige billeder fra din have. Det er lidt utroligt, at alting kan være så meget længere fremme hos dig end hos mig. Vi bor dog i det samme lille land. Jeg håber, at du og din lillebitte indre gartner får en god dag i haven :-)

May Anna sagde ...

Skønne billeder af dine forårsblomster. De store klynger med aurikler bringer mig tilbage til barndommens have, hvor min mor havde rigtig mange. Desværre har jeg ingen - og dog, opdagede to små pjevser i græsplænen i går, dem vil jeg flytte ind i staudebedet.

Lene sagde ...

Heroppe i det kolde nord er det kun påskeliljerne, der er kommet frem. God have dag i morgen :-)

Rejen sagde ...

SKønne billeder fra din have, håber du får nydt den lidt i dag. :-D

conny sagde ...

Jeg kan godt forstå, du bliver glad i låget af at se på farveklatterne i din have. Der er rigtig mange, synes jeg, når man tager det tidspunktet i betragtning. Jeg kigger også langt efter farver i min have; ligesom Lene har jeg påskeliljer - og mange krokus og blå ... et eller andet.

Johanne sagde ...

Fruen - Rundt omkring på de forskellige blogge har jeg også bemærket forskellen fra egn til egn. Utrolig stor forskel.

May Anna - Du må da have nogle i dit staudebed, særligt på denne årstid lyser de jo så dejligt op efter vinteren.

Lene - Hernede på sydhavsøerne myldrer blomsterne frem. Lige nu (tirsdag kl. 17) er husbond ved at slå græs for første gang i år.
Tak til dig.

Rejen - Det har jeg bestemt fået, og Solen har skinnet.

Conny - Jeg vil gætte på at mine Kejserkroner springer helt ud en af de nærmeste dage. Har også sat lidt blomster i krukker i dag.

Pia sagde ...

Haven er dejlig at se på lige nu. Vi har også et pænt farveflor, og græsset skal snart slås for 2. gang :-) Der må jo også være en grund til de kalder vores øer Sydhavsøerne :-) Endnu er der dog ikke meget varme i luften, men nok til fugle og blomster trives og det hele smitter jo :-)

Dejligt at læse om både det ene og det andet besøg og billederne taler deres eget sprog.

Johanne sagde ...

Kære Pia - Husbond slog græsset her for første gang i går. Og det pyntede gevaldigt!
JO - det hele smitter :-)
Vi har haft en skøn uge, som vi nu kan leve på et stykke tid fremover :-)
Hils - og knus herfra.