torsdag den 25. april 2013

Sol, stemning og dvælen



Det sker, man bliver træt, når der pusles i haven. At musklerne bliver ømme, og ryggen gør ondt. Så er det vigtigt at holde pause.
Videnskaben siger, haven er helbredende.
Hvis det skal fungere, må man indse, at haven ikke altid behøver at være perfekt. Det er jeg stadigvæk ved at øve mig i. 
Vi skal huske kunsten at dvæle - som vistnok betyder noget i stil med at opholde eller sinke. Standse op og lade sig sinke af det væsentlige.
Det var netop, hvad jeg havde brug for i dag, da jeg ordnede det lille bed op imod vejen. Der var bare ingen bænk i nærheden til at sætte sig på, og hvad gør man så?
Man kalder såmænd på Manden, som fælder et træ, for at Konen kan få noget at sidde på. En træstub til at sidde på og dvæle ved, det var da lige det, jeg stod og manglede.

Senere kørte vi ind for at handle, og lagde straks mærke til, at bådene endelig begynder at dukke op i havnen. Der var Sol, der var liv, der var mennesker og duften af saltvand. Samt den helt specielle stemning, som man kun finder ved en lystbådehavn.


  
Og i aften skal vi så have varme hveder, som ikke bliver hjemmebagte i år. Til gengæld har vi verdens bedste bager i nærheden.
Sådan skal en god forårsdag være.

10 kommentarer:

Rejen sagde ...

hihi, sikke en flink mand du har..Ja nu kan foråret mærkes mange steder.. God aften til dig.. ;-D

Anette sagde ...

Skønt med en lille siddeplads til havearbejdet - måske kan du finde en lille skammel du kan tage med dig rundt i haven. God st. bededag. Dejlige billeder fra havnen. KNUS

Johanne sagde ...

Rejen - Det har jeg :-)Så kan jeg sidder på min stub og tænke store tanker, siger han.
Og en god aften til dig :-)

Johanne sagde ...

Anette - Jeg kan sagtens finde en skammel, men haven er stor, og trætheden kan jo kommer over én, når man mindst venter det :-))
I øvrigt skulle træet fældes alligevel!!
God aften til dig :-)

Lene sagde ...

Et dejligt forårsglad indlæg. Og hvilesteder må der til rundt om i haven. Og bagerens hveder blev også løsningen her, jeg har lovet mig selv kun at bage, hvis jeg overhovedet ikke kan lade være, for fokus skal være på at skrive opgave. Og dit fokus skal være at passe på dig selv :-)

Johanne sagde ...

Kære Lene - Tak:-) Jeg ser, at du har læst imellem linjerne :-)
Ha´ en dejlig dag og held og lykke med opgaven.

Anonym sagde ...

Hej fra fastlandet. Dejlige billeder som altid. I haven skal vi jo jeg har lige fået klippet roser men min ryg sagde også fra men det er dejligt at se foråret komme. Hils omkring dig. Hilsen Kisser

Johanne sagde ...

Kisser - Skulle hilse tilbage :-)

conny sagde ...

Hvilken fin hvileplads, du har fået dig :-)
Husk at bruge den :-)

Johanne sagde ...

Conny - Det skal jeg nok :-)