søndag den 21. april 2013

Fortid og nutid

Der løber en stor og fed hare frem og tilbage på marken, som om foråret har gjort den ekstra kåd. I en stille stund sidder jeg i mit køkken og funderer over ugen, som snart er gået.

Først fik vi besøg af en af mine tidligere kollegaer. Hun og jeg har ikke set hinanden i 15 år. Jeg havde næsten glemt, at jeg engang har haft et rigtigt arbejde! Før jeg blev kronisk syg og i den tid, som jeg i dag kalder for "mit tidligere liv." Som kommunal dagplejer.
Under alle omstændigheder har det været et hyggeligt besøg fra gamle dage. Her er blevet drukket mange kopper kaffe og snakket mere, end jeg normalt gør på et helt år! Vi har grinet, og vi har grædt, og er blevet helt enige om, at livet er noget mærkeligt noget. Det har været en tidsrejse tilbage i tiden. Minder som jeg fuldstændig havde fortrængt, de er blevet trukket op til overfladen igen. Mentalt hårdt .... men sjovt. Virkelig.
Frisk luft fik vi også masser af, for vi kørte øen rundt på kryds og tværs. Solen skinnede fra en klar og skyfri Himmel, nogen havde holdt hånden over os med hensyn til vejret.


 

Torsdag tog veninden så hjem - og fredag formiddag ankom ældste-sønnen til solskinsøen. Sammen med kone, mindste barnebarn og deres skønne hund. Det er rigtigt hyggeligt at have dem her, selvom jeg må indrømme, at jeg godt kunne have brugt en dag mere imellem de to besøg. Til gengæld er de unge mennesker utrolig søde og stille, og de gør alt, hvad de kan for at hjælpe til.


Nu er det søndag. Vejret er skønt, blomsterne springer ud, og en hare har som sagt opdaget, at det er blevet forår. Vi har hentet morgenbrød hos bageren, har gået tur med hunden, og den lille prinsesse leger fint på gulvet. Så kan man da absolut ikke forlange mere af livet.

 

13 kommentarer:

Rejen sagde ...

Dejligt at få opfrisket gamle og glemte minder, og sikke en sød lille prinsesse.. En god uge til dig.. :-D

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone. Hvor er det dog glædeligt og en fryd for øjnene, at se den lille Prinsesse sidde der på gulvet i jeres stue og hygge sig. Hun ser noget så sød ud, som hun sidder der...fuldt optaget af at udforske sit legetøj...som jeg meget vel kan tænke mig, er noget nyt legetøj - som hun lige har fået i hænderne...:). Knus og mange godt tanker fra mig :)

Johanne sagde ...

Kære Reje - Gamle minder er altid populære :-) Også en dejlig uge til dig. Her til morgen regner det, og haven har brug for det.

Kære Hyggetrold - Næ nej.... legetøjet har hun arvet fra sin lidt ældre fætter.
Tak for din mail :-) og knus herfra.

Madame sagde ...

Det var dejligt at læse, Johanne, og meget smukke billeder!
Nu ved jeg, at du også er optaget af familien Swane og anbefaler dig varmt at læse Lisbeth A. Rasmussens bog "Henriks historie" - man kan låne den på biblioteket.

Johanne sagde ...

Madame - Bogen er allerede bestilt :-)

Anonym sagde ...

Hej dejligt at du igen er på bloggen var lige ved at blive bekymret som tidligere sagt er det noget af det første jeg slår op på når jeg åbner pcen. Dejligt med besøg fra gamle venner og udveksle minder. Skønt lille barnebar som ligner resten af familien hils Kisser (Vi rejser til Tyrkiet søndag)

Johanne sagde ...

Hej Kisser - Ja, jeg skal da lige love for, at hun ligner de andre :-) Virkelig meget.
God tur til Tyrkiet.

Anette sagde ...

Det er dejligt med besøg og skønt når de hjælper til. Hvor ser hun sød ud som hun sidder med legetøjet :)

Anonym sagde ...

Det er dejligt at læse om dine gode oplevelser - I har rigtig været en tur ad memory lane du og din tidligere kollega. Og så bagefter et skønt besøg af dit bedårende barnebarn - så kan det ikke blive meget bedre.
Kærlige knus
Marianne

conny sagde ...

Det lyder, som om foråret også er kommet til dig. Og den lille prinsesse ser da helt fortryllende ud.

Johanne sagde ...

Anette - Tak :-) Det var også dejligt at se hende igen.

Marianne - Det kan det ikke :-) Memory Lane er jo altid populær...somme tider hårdt at mindes, men også givende. Puha...jeg er stadigvæk træt :-)
Knus.

Conny - Jo, foråret er også kommet her. Selvom det regner i dag, så mærkes det tydeligt.

Lene sagde ...

Hvor er det en dejlig guldklump, du har haft besøg af :-)

Johanne sagde ...

Kære Lene - Det er det helt bestemt :-)
Tak.