onsdag den 3. april 2013

Ændret kropsholdning!

 



Jeg hænger yderst på skrivebordsstolen, for jeg har fået ondt i ryggen. April måned er som regel så gavmild, at den giver overivrige havemennesker et hold i ryggen.
Så nu går jeg rundt som en gammel Kone med stok. Næsen rammer næsten gulvet, og jeg vralter som en And på grund af smerter i ryg og nakke.

Sådan var det også i går. men det lykkedes alligevel at få bagt et par kringler. For I husker nok kringlen fra dengang Søren Ryge besøgte Anne Margrethe i Hirtshals. 
Da dejen skulle æltes med hånden, så satte jeg bare skålen med dej på en stol, således at den passede til min kropsholdning! Husbond fik så fornøjelsen af at rulle dejen ud. Resultatet vinder ikke på skønhedsværdien, men den smager til gengæld himmelsk.
 
Her ligger stadigvæk hvide klatter af sne rundt omkring i landskabet. Som tilfældige skumsprøjt, der er strøet hist og pist. Men Solen skinner jo alligevel, og der er mere kringle. Så jeg drikker kaffe og spiser kringle på terrassen.



13 kommentarer:

conny sagde ...

Jeg tænkte netop, om det var anne Margrethes kringle. Min medsekretær på kontoret har fablet om denne kringle, og vi har læst på internettet om den - jeg savner dog endnu at smage den.
Så god kringle- og soldag til dig.

Fruen i Midten sagde ...

Åh, din stakkel. Man skal virkelig passe på ikke at forivre sig, når haven endelig bliver tilgængelig. Men sol, kaffe og kringle på terrassen hjælper sikkert på din ømme ryg og nakke :-)

Lene sagde ...

Kringle må helt sikkert hjælpe på smerterne sammen med en solskinsplet, det håber jeg - god bedring. Og nu får jeg lyst til kringle :-)

Kisser sagde ...

Den kringle er en himmerigsmundfuld, jeg fik den hos en veninde ved sidste strikkomsammen.
Åh ja, det er til at mærke kroppen i disse første havetider på året.
God bedring...

Johanne sagde ...

Conny - Så har du bestemt noget til gode endnu, det er virkelig landets bedste kringle.
Tak til dig :-)

Frue - Det gør det sikkert, og så kan man jo bare lære at beherske sig en anden gang :-)

Lene - Tak til dig. Sender dig lige et stykke tanke-kringle :-)

Kisser - Så ved du, hvad jeg taler om :-)
Tak.

Rejen sagde ...

Den ser god ud den kringle, håber din ryg får rettet sig ud igen.

Anonym sagde ...

Jeg har kun nogle altankasser som jeg har plantet stedmoderblomster i, men alligevel lykkedes det mig at få et lille hold i ryggen fordi jeg stod foroverbøjet i den kolde luft i ca. 1. time.
Kringlen ser skøn ud - du har sikkert fundet ud af, at jeg er til kage.
Knus Marianne

Sydhavsboer sagde ...

Sikke dog en lækker kringle :-) Jeg kan godt huske den fra Søren Ryge, måske man skulle prøve den. Er den nem at lave ??
Ja, det er skønt at lade sig varme af solen :-)

Johanne sagde ...

Rejen - Min ryg har desværre svært ved at få rettet sig ud...men det kommer vel. Tak til dig.

Marianne - Ja, det er nok lige så meget kulden, som skader ryggen.
Havde godt på fornemmelsen, at du var til kage :-)

Lone - Nej, jeg synes i hvert fald ikke, den er nem.

Hanne sagde ...

Jeg tænkte også om det var DEN kringle inden jeg læste videre :) den er bare så god.
God bedring med ryggen

Johanne sagde ...

Kære Hanne - Tak :-)
Jo, det er DEN kringle, som jeg tror, mange kender til efterhånden.
God søndag til dig.

Conny sagde ...

Jeg håber din ryg har fået det bedre(man da ikke skylle dig for, at gå med næsen i sky. Mine tænder løber i vand når jeg ser dine skønne kringler, det er godt i kan hjælpe hinanden når det kniber ,det gør vi også.
Knus.

Johanne sagde ...

Hej Conny - Jo tak, min ryg er bedre. Også her er vi gode til at hjælpe hinanden, for ellers gik det jo slet ikke.
Tak for din kommentar og knus til dig :-)