lørdag den 24. september 2011

En smuk efterårsdag







Det har været en af de dage, hvor jeg vågnede udhvilet i morges. At Solen så samtidig skinnede, gjorde jo heller ikke noget.

I går tog vi for alvor hul på vejen imod vinteren. Det var efterårsjævndøgn, og dagene bliver nu kortere og mørkere, sikkert også en smule koldere. Haven bærer tydeligt præg af at være midt i efterårstiden, men der er stadigvæk en masse at glæde sig over. De gyldne farver og den bløde Sol er en fryd for sjælen. 
Jeg fik lagt mange nye blomsterløg, og et par af bedene fik den allersidste overhaling for i år. Det var slet ikke så slemt, da jeg først kom i gang, og hønsene var glade for ukrudtet. I dag er det lige før, jeg fortryder, at jeg har nedlagt så mange af blomsterbedene. Men vi kan jo altid starte forfra til foråret og grave noget at græsset op igen!  

4 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Sikke mange smukke blomster :) og det er jo det dejlige ved haven, at man kan grave op og lægge ned - lige som man lyster. God fornøjelse :)

Louise sagde ...

Smukke blomster, smukke billeder. Jeg regner også med lige at nå lidt i haven idag, og måske skulle man lige sætte lidt af de forårs løg man har købt. ha en dejlig søndag. klem

Johanne sagde ...

Helle - Helt rigtigt - man kan have et standpunkt, indtil man tager et nyt:-) God søndag til dig.

Louise - Vejret bliver også smukt i dag...så, god fornøjelse i haven og god søndag :-)

billedmager sagde ...

Hej!
Det er nogle dejlige efterårsblomster du har lagt ud på din blog. Aster er en blomst som kan fås i mange farver. Det er et af de sikre tegn på at vi er på mod efterår.