fredag den 10. februar 2012

Det lugter af forår


Vi har åbnet terrassedøren til verden udenfor. Der findes lyden fra småfuglene samt den friske duft af et forår, som er på vej lige straks.
Vi slipper for at skrabe sne, vejret er ved at gå i tø, men der er stadigvæk krystaller i sneen.
Jeg nyder at sidde i en solstråle foran den åbne dør. Solen varmer mine kinder. Jeg har slæbt en stol lige hen foran døren, og sidder der et lille øjeblik bare for at være til. Jeg har fundet mit halstørklæde frem og taget et tæppe omkring mig. Der sidder jeg med god samvittighed. For huset er støvsuget, tøjet vasket, og husbond har lovet at stege fisken i aften.
Så er det hele jo slet ikke så tosset endda.

6 kommentarer:

Nina sagde ...

Det ser vel nok hyggeligt ud, der i døren :o) Rigtig god week end til jer begge :o)

Johanne sagde ...

Kære Nina - Det var det også, og jeg fik røde kinder, selvom jeg kun sad der lidt.
God weekend til Jer.

Conny sagde ...

Pas nu på Johanne der er ikke forår endnu.
Jeg vil ønske jer begge en god weekend

Johanne sagde ...

Det skal jeg nok, kære Conny :-) Jeg havde halstørklædet helt oppe omkring næsen.
Også en dejlig weekend til Jer to.

Anette sagde ...

Det lyder skønt at sidde der i døråbningen og nyde solen lidt - godt påklædt. God weekend.

Johanne sagde ...

Anette - Det var det, for lige den dag skinnede Solen. I dag, søndag, er det gråt og tåget, så jeg holder mig inde. En fortsat god søndag til dig :-)