onsdag den 15. februar 2012

Et kig



Vi var et smut ude i det kolde vejr for at konstatere, at isen stadigvæk ligger langt ude i Havet. Næste weekend skal vi til fastlandet, og derfor skulle vi lige ned og se efter på havnen. Men da vejret åbenbart bliver lunere, og færgerne stadigvæk kan sejle, bliver der ingen problemer.
Derfor fortsatte vi roligt vores tur rundt på øen efter gaver og forskellige fornødenheder, som skal pakkes inden lørdag morgen. Forude venter nemlig svigerfars 90-års dag samt et dejligt gensyn med et par af børnene. 
Men indtil da, går dagene roligt sin vante gang med alle de gøremål, der nu engang er i en gammeldags husholdning, og i et gammeldags hus. Det, som giver mig min daglige sjæle-medicin, og som har lært mig at leve i nuet.   
  

6 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Der er godt nok meget is - og det ser koldt ud, men solen er dejlig :)
God fornøjelse - når I når så lang som til weekenden.

Johanne sagde ...

Det var Solen, som gjorde det hele, uden den var det uudholdeligt koldt.
Tak - og igen tak for dit skønne billede i tv. Man blev inspireret - både til at fotografere og til at strikke.

Bettys blog sagde ...

Den is er godt nok pakket. I har det vidst koldere over hos jer end her i Midtjylland.
Det er godt at kunne leve i nuet, som du skriver.
God tur på jeres rejse bort fra øen om et par dage.

Johanne sagde ...

Betty - Tak til dig. Jeg synes godtnok også her har været koldt, og det blæste nede ved havnen.

Vores have sagde ...

Hejsa.
Nu prøver jeg igen.
Har forsøgt at skrive flere kommentar til dig men de bliver ikke udgivet.

Flot afvekslende blog du har med nogle flotte billeder.
Jeg har tilføjet mig som følger.
Ønsker dig en god week-end.
Knus Hanne Bente
www.finus.dk

Johanne sagde ...

Hej Hanne Bente.
Nu lykkedes det heldigvis, ved ikke hvorfor du har haft problemer. Du ønskes hjertelig velkommen her på bloggen, det glæder mig, at du vil følge med. Jeg har lige set ind på din egen blog, og glædet mig over dine meget smukke billeder. Jeg vil også kigge ind hos dig en gang imellem og lægge en kommentar.
Også en god weekend til dig og tak for dine pæne ord.