tirsdag den 24. april 2012

Bøger, bøger, bøger


Der har ikke været tid til at fortælle det tidligere ... men det forlyder, at der i løbet af sommeren åbnes en butik i nærheden med antikvariske bøger.
Til stor fryd for mange, inklusive en bogelsker som jeg. Lige på stedet elskede jeg folkene bag projektet - uden at have mødt dem før. For jeg elsker bøger, både gamle og nye.

I påsken solgte de ud fra privatboligen.   
Tusindvis af gamle bøger.... og jeg var på pletten fra morgenstunden af. Der var brugte bøger i flere rum fra gulv til loft, og jeg fik et mindre kulturchok over at se så mange bøger på een gang.       
Bøgerne duftede, som sådan nogle skal, og de lokkede mig langt over evne. 
Men selvfølgelig endte det da med, at jeg tog en stak med hjem.  

9 kommentarer:

Madame sagde ...

Tillykke mede spændende bøger! Dem får du helt sikkert en masse glæde af.

Anette sagde ...

Lækkert med nogle gode bogkøb ;) God læsning. Knus

Johanne sagde ...

Kære Madame og Anette. Tak :-) Jeg er sikker på, at bøgerne vil bringe mig glæde og mange hyggelige timer. Glæder mig til at komme i gang ... om ikke andet, så til vinter. Knus til Jer begge to.

Fruen i Midten sagde ...

Rigtige antikvariske bøger - der dufter på den rigtige måde - det er kun til at blive i godt humør (og lidt fattigere) af :-)

Johanne sagde ...

Kære Frue - det er så rigtigt, så rigtigt :-) Og sådan var det.
Ha´ en dejlig dag med solskin.

May Anna sagde ...

Kære Mosekone
Sikke da en rigdom du kom hjem med, der er da læsestof nok til næste vinter.Bøgerne " Myter og sagn fra Grønland " er meget smukke med de marmoreret sider.
En dejlig solskinsaften il Ærø

Johanne sagde ...

Kære May Anna - Jeg er meget glad for bøgerne - "Myter og sagn fra Grønland", der fik vi bind 1 og 2. Der findes også et bind 3, som vi henter, når bogen er fundet på det pågældende loft, som også er fyldt med bøger. Åh... :-)
Tak - vi har skam haft en skøn solskinsaften. Og efter weekenden skulle det nu blive sommer.
Knus

Pia sagde ...

Der er da læsestof til et par timer :-) og heldigvis behøver de ikke ligge til det bliver efterår. Læsning hører også sommeren til.

Johanne sagde ...

Kære Pia - Det er rigtigt ... i en god havestol, med Solen over sig og kaffen lige ved siden af :-)