søndag den 8. april 2012

Jagttegn?

I morges sad der en lille mejse på vandposten foran køkkenvinduet, men inden jeg fik hentet kameraet, var fuglen fløjet.
Bagefter sad husbond ½ time foran vinduet og ventede på, at den skulle vende tilbage. Men den kom ikke - så intet billede af mejsen denne gang!
I stedet for gik vi så i gang med at rydde op. Opvaskemaskinen kørte, jeg hængte tøj op, og kameraet stod parat på bordet. 
Pludselig kommer en hare løbende langs med vejen. Den er så tæt på, at jeg næsten kan røre ved den. 
Men inden jeg får taget fat i kameraet og får dækslet af, så er haren væk fra vejen. Den løber op på marken og er svær af fotografere med den lille linse. Så jeg skal altså lige skifte linse!
Husbond griber arrigt ud efter apparatet i min hånd, og han løber ud på vejen på strømpefødder.
- Jeg fik den, siger han triumferende bagefter. 
Det er næsten som at gå på jagt!

8 kommentarer:

Anette sagde ...

Hvor er den fin. Godt husbond fangede den - med kameraet ; Fortsat god påske til jer :)

Johanne sagde ...

Den var fin - men den lod sig ikke bare lige sådan fotografere :-) Hmm.. eller også var jeg for langsom! Knus og fortsat god påske.

Vores have sagde ...

Hej Johanne.
Åh, hvor ville jeg gerne have set den
scene hvor kameraet blev fået ud at den hånd, og manden løb i strømpefødder efter haren.
Måske har "påskeharen" været i Jeres have med et forsinket påskeæg.
Her står dagen på blogning / strygetøj / afslapning med hækletøj.
Jeg har lavet håndarbejde en menneskealder over 50 år.
Ønsker dig og manden en rigtig god 2. påskedag.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

Smiler .... Åh, så glemte den bare påskeægget, eller måske har den tabt det i farten :-)
Manden og jeg fik i hvert fald det meste af formiddagen til at gå med at prøve på at få et billede af enten fugl eller hare, og vi morer os stadigvæk :-)
Jeg læser og hækler firkanter.
Og så har vi lige set et gammel tv-stykke af Leif Panduro, som vi optog fra DR K forleden. "En af dagene" fra 1963. Ren nostalgi og fantastisk underholdning :-)
Knus.

Conny sagde ...

Haren var da heldig, at det var en fotejæger der var på jagt,så den slap med livet i behold,Knus til dig

Johanne sagde ...

:-) hej Conny - JA, det har du sandelig ret i :-)
Knus

Fruen i Midten sagde ...

Det var godt, at det kun var kameraet, I brugte som våben. Og dejligt for jer, at I har harer helt tæt på huset. Læste, at haren faktisk er truet på sin eksistens. Det er simpelthen så trist at tænke på.

Johanne sagde ...

Kære frue :-) Ja, haren er truet, og også både det brune og det sorte egern.
Grunden til at vi har mange harer er, at her ingen sprøjtet marker er i nærheden. Haren søger hen, hvor maden er økologisk :-)