onsdag den 4. april 2012

Hviledag


Indimellem er der meget lidt at fortælle, eller også kan jeg ikke få øje på det. Dagen har været stille. Jeg har ondt i lænden og benene, og kroppen trænger til hvile efter de sidste par dages havearbejde. Men jeg er glad for det lidt, jeg har fået lavet indtil nu.

Til gengæld har jeg i dag siddet med næsen dybt begravet i Merete Pryds Helle´s bog, som du kan læse mere om ude i sidebaren. Bogen er på over 500 sider, og den vil jeg altså nå at læse færdig, inden den skal afleveres på biblioteket igen. Den er besværet værd - for det er såmænd ikke fordi, kroppen bliver mindre øm af at sidde stille en hel dag.
Derfor tager jeg mig nu sammen og går en tur. Opdager pludselig at Solen skinner, gad vide hvor længe den har gjort det.

  

6 kommentarer:

Anette sagde ...

Det er velfortjent at sidde inde og hygge med en god bog efter havearbejde :) Jeg håber du får en rigtig god påske. Jeg skal lige se hvad den bog handler om :) God læsning. knus

Johanne sagde ...

Hej Anette - Ja, det siger jeg også til mig selv :-) Og jeg læser videre ... er nu næsten færdig med bogen. Ved ikke lige om det er noget for dig, for det er ingen kriminalroman - men måske til en forandring.
Du ønskes også en dejlig påske :-) Knus.

Vores have sagde ...

Godmorgen Mosekonen.
Dejligt med en hviledag, de kan vi alle trænge til.
Havearbejde kan give ondt i lænden og benene,man bruger sine muskler på en anden måde.
Her skinner solen endnu er der ikke så varmt.
Valter har lige været ud at gå morgentur med Tilde, han sagde at det var bidende koldt.
Ønsker dig en rigtig god skærtorsdag.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

Godmorgen Hanne Bente.
Her skinner Solen også, og kulden nikker jeg genkendende til. Der er rim på græsplænen, og bilruderne er frosset til.
Også du ønskes en god skærtorsdag - jeg håber at komme bare ½ time i haven senere. Knus fra Johanne.

Pia sagde ...

Dagene kan heldigvis godt have mening, selvom det føles som gentagelser.
God påske med eller uden havearbejde :-)

Johanne sagde ...

Kære Pia - Det giver jeg dig helt ret i :-) Fortsat god påske til dig. I dag, fredag, er vejret i hvert fald ikke til havearbejde.