lørdag den 7. april 2012

Helt hen i vejret!

Det sner! Jeg sidder i mit kontor og kigger ud af vinduet, og det sner.
I går aftes spiste vi andesteg, så mør som smør.
Og jeg er da godt klar over, at det ikke er jul - men julen varer jo lige til påske, så hvorfor ikke? Og vi fik altså lyst til and. Uden rødkål, men med pastasalat og brød til.

Men det er da ikke mere end et par dage siden, at vi vågnede op til en skøn rosa morgenhimmel.
Vi kørte til Havet, og Himlen var bare blå og blå, og det grønne græs myldrede op, og folk sejlede og fiskede. 
I dag overvejer jeg at gå i vinterhi foran brændeovnen. 


Men plantesække til drivhuset er da allerede udsolgt (bare rolig, der kommer flere), og turisterne har indtaget øen - i dag dog iført vinterhuer, halstørklæder og vanter.


13 kommentarer:

Madame sagde ...

Her sneede det også i morges, men nu skinner solen så smukt.
Rigtig god påske til jer!

Johanne sagde ...

Hej Madame - ja, og for at det ikke skal være lyv, så skinner Solen også her nu, er par timer efter jeg skrev indlægget.
God påske :-)

Vores have sagde ...

Hej Johanne.
Vejret er rigtig drilsk lige pt.
Snart skinner solen / snart er det overskyet, her i det midtjyske mellem Karup og Viborg skinner solen lige pt, men der er bidende koldt.
Jeg har overvejret at tage en tyk jakke på og gå ud i haven efter nogle blomster til et par vaser.
Kan læse at du ikke bor på fastlandet med på en ø.
I går begyndte jeg på et langtids projekt - endnu et slumretæppe 240 firkanter, tager nok ca. 3 -5 måneder at lave.
Tak for din søde kommentar på min blog.
Ønsker dig e god påskelørdag - med hygge foran brændeovnen.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

Kære Hanne Bente. Tak for din kommentar. Ja, jeg bor på en ø.

Grunden til jeg ikke umiddelbart har angivet det er, at når man bor i et lille samfund, kan det af og til volde "problemer" at blive læst med over skulderen. Ikke fordi jeg bilder mig ind, der slet ingen "indfødte" er, som læser med her (det kan jeg jo ikke vide)...men bare for at prøve at holde så lav profil som muligt - for at jeg kan skrive frit fra leveren.
Derfor prøver jeg såvidt muligt også at undgå at nævne navnet på øen...af hensyn til google!
Men - for dem, som er faste læsere af min blog, er det da ingen hemmelighed. "Min" ø, begynder med bogstavet: Æ - den ender på Ø - og der er et R i midten :-)

Og nu skinner Solen her, men det stormer og er bidende koldt.
Knus fra Johanne.

Karin Grøn sagde ...

Ja, julen varer lige til påske, så det er nok derfor I har fået snevejr. Vi har bare frost så fuglene kan ikke få noget at drikke. Det er lidt synd for dem. Her skinner solen men der er hundekoldt. Heldigvis har vi solfanger der sammen med vores nye pillebrændeovn går på centralvarmesystemet så det hjælper altsammen. Der må jo ikke være koldt når vores lille barnebarn er på besøg.

Vores have sagde ...

Hej Johanne.
Okay, der har jeg været engang for rigtig mange år siden - ca. 37-38 år.
Jeg holder selv meget lav profil, opretter ikke noget for privat / ikke om sygdom, prøver at holde min blog så positiv som overhovedet muligt.
Har haft nogle indlæg som jeg ikke syntes skulle ligge på google ( børn / børnebørn) så de er for længst slettet.
Jeg er heller ikke på facebook - Valter er 1/2 polsk / halv dansk,vi har et meget sjældent efternavn,og jeg har ikke behov for at skrive med "gamle skolekammerater" / kærester el....
Ønsker dig en rigtig god aften - jeg mangler lige at ordne det sidste af opvasken efter aftensmaden.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

Hej Karin - Skønt med solfanger og pillebrændeovn, og selvfølgelig må der ikke være koldt, når den lille er på besøg :-) Fortsat god og hyggelig påske.

Johanne sagde ...

Hej Hanne Bente - og imens husbond laver maden færdig her, kan jeg lige nå at sende dig et par ord.

Jeg forstår til fulde din indstilling til bloggen, har selv prøvet at efterleve det. - Men jeg har brug for af og til at skrive lidt privat, fordi jeg også betragter min blog som min ventil. Er af forskellige grunde meget alene i hverdagen.
Jeg er på facebook - men med en lukket profil.
Fortsat god aften til dig.

Fruen i Midten sagde ...

Du fik andesteg. Vi spiste flæskesteg. Ikke meget forår over det. Her kom ingen sne, men det er koldt, og det blæser, så det føles meget vinter-agtigt. Var lidt i haven idag, men opgav fordi jeg frøs. Øv, har næsten ondt af jeres turister. Håber da, at de har husket godt med vintertøj - og har gode, lune dyner ;-)

Johanne sagde ...

Hej Frue i Midten :-) - Flæskesteg lyder heller ikke spor dårligt :-) Og ja...så manglede vi jo bare julegaverne!
Jeg opgav haven på forhånd, for jeg skal kravle på jorden, og det var det i hvert fald alt for koldt til. Kan godt forstå, du opgav.
Turisterne er til gengæld ude i dag, hvor Solen skinner. Koldt, men trods alt solskin.
Ha´ en dejlig søndag.

Anonym sagde ...

Jeg har lige skrevet en hel masse, men kan ikke få sendt det afsted, jeg forsøger lige med dette

mormor sagde ...

anonym er altså mig Marianne Bentzen, som er blevet lidt forvirret over, at det er blevet så svært at kommentere hos dig.
jeg prøver en anden dag igen.
Knus Marianne

Johanne sagde ...

Hej Marianne - Hvorfor er det blevet svært? Fortæl mig om problemet, og lad mig evt. prøve at hjælpe.
Knus til dig.