onsdag den 18. april 2012

Forlænget tavshed ....



Det var egentlig slet ikke det her, min tavshed på bloggen handlede om. Den handlede blot om at få ro på, for at kunne tænkte helt basale boligtanker igennem. Ting, som nu er løst til alles fulde tilfredshed.  

Men - livet er jo skrøbeligt, og derfor blev stilheden med ét forlænget  ....
....
Det er ikke lang tid siden, vi var til 90-års fødselsdag hos børnenes farfar. 
På fredag skal vi desværre til hans begravelse. 
Mandag morgen erfarede jeg, at man altså godt kan pakke sin kuffert på under 20 minutter, for at nå en færge til fastlandet!

Lige nu er vi blot hjemme for en kort bemærkning for at hente tøj og sørge for dyr og planter.
En begravelse er jo altid en sørgelig begivenhed, og vi mennesker ville jo helst være udødelige. Når det er sagt, så blev farfar altså 90 år. Hans hjerne fungerede godt til det sidste. Han havde som sagt lige holdt sin 90-års fødselsdag med sine nærmeste omkring sig. Så - selvom vi selvfølgelig helst ville have beholdt ham, kan man vist ikke forlange sig ret meget mere. Desværre.
Det var bare lige ordene for nu, skrevet i hast.

13 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Sender mine bedste og varmeste tanker til jer.
Det er altid hårdt at miste - også selv om jeres farfar har haft et langt og godt liv.

Lene sagde ...

Uanset hvor gamle ens forældre bliver, så er det svært at miste. Varme tanker til jer.

Fruen i Midten sagde ...

Kondolerer og sender varme tanker i din og din families retning. Det er umådelig trist at miste, og I har haft og vil få en hård uge. Men når der så falder ro på igen, vil I forhåbentlig alle kunne se tilbage med glæde på den, lange, tid, I har haft med farfar.

Vores have sagde ...

Hej Johanne.
Kondolerer.
Uanset hvor gamle ens forældre er - er det jo altid et tab.
Sender de varmeste tanker til hele din familie.
Knus Hanne Bente

Nina sagde ...

Det gør mig ondt at læse, Johanne. Jeg sender mine varmeste tanker og venter selvfølgelig tålmodigt til du er tilbage igen. Mange knus fra os alle i Himmerland.

Conny sagde ...

Jeg sender også de varmeste tanker til dig og din familie og synes det var dejlig han fik lov, at fejre sin 90 års fødselsdag sammen med jer.
Knus.

Karin Grøn sagde ...

Det er altid trist når et menneske man holder af dør fra en. Dejligt at han så har været til glæde for jer og I for ham og han har fået lov at beholde sin forstand, så han har kunnet nyde det til det sidste. Jeg håber I senere kan glæde jer over det og gode minde. Håber det hele kommer på sin rette plads igen efter et stykke tid.

mormor sagde ...

Sender de kærligste tanker til dig.90 år er meget, og hvis din svigerfar har haft det godt til det sidste, så kan man ikke håbe på mere.Men det giver stof til eftertanke især fordi min William er 85 år.
Kærlige knus Marianne

billedmager sagde ...

Det er en flot høj alder at sige farvel til livet fra. Mine tanker går til Jer. Knus

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone og Mosemand. Kondolerer og sender varme tanker til jer begge to. Sikke alt det som i har skullet holde til de sidste dage. Jeg vil tænde et lys for Farfar imorgen, eftermiddag, hvor det er fredag - og jeg vil tænke på jer :). Knus fra Hyggetrold

kokkenpaablokken.blogspot.com sagde ...

Sender jer et kæmpekram og et stort knus

Lis sagde ...

Kære du. Havde netop skrevet en hel del til dig, men det forsvandt desværre. Jeg syntes det var en god afsked med min onkel, og var meget berørt - måske fordi mange andre tanker trænger sig på.
Hyggeligt at se jer efter meget lang tid. Kedeligt det skal være ved begravelser man ses. Knus Lis

Johanne sagde ...

Kære alle - Tusind tak for Jeres søde og varme hilsener. De betyder meget for os begge to her. Tak for ord og tanker her på bloggen.

Nina - Tak, jeg ved, du er et meget tålmodigt menneske :-) Knus

Marianne - Selvfølgelig - det kan da ikke undgåes. Et eller andet sted, så har vi jo også selv haft mange tanker i løbet af de sidste 10 år - selvom farfar har haft det godt.

Hyggetrold - Tak :-) Tja... det hele har jo, som du ved, været lidt kaotisk. Men nu skal det være slut med det, og vi slapper af igen :-)
Hils Hans og vovsen :-) Knus

Kæreste Lis - Jeg ved, du var ekstra berørt, og jeg sad og tænkte på det :-) Men vi kom smukt igennem det, og farfar kunne ikke have ønsket sig det bedre.
Det har været meget hyggeligt, JA.
At gamle bånd bliver knyttet påny, specielt ved begravelser, er desværre nok en del af naturens gang. På den anden side, så kan man også vælge at se det positive i det.
Hyggeligt du fandt min blog. Velkommen til :-) Knus herfra.