fredag den 27. april 2012

På tide

I går blev dagens ret blot til brasede kartofler og spejlæg. En dum følelse af en lurende influenza på vej havde sat sig i kroppen, så jeg følte mig mørbanket og træt.
I dag viser det sig heldigvis, at det hele blot skal forklares som en reaktion på den sidste uges overdrevne aktiviteter og sociale sammenkomster.

Til gengæld blev dagen i går brugt på at strikke et par strømper til mindste barnebarn. Og det var sandelig også på tide, for det er ikke strømpe-strikning, som står forrest i køen lige for tiden. De blev endda også sendt afsted - sammen med en bluse, som jeg købte engang for længe siden på fastlandet. Gad vide om han i det hele taget kan passe den endnu? 

I dag skinner Solen, og Manden og Konen er nu tæt på at ramme sine normale tilstande igen. Gulvene er vasket, aftensmaden er planlagt, støvet er fjernet, og husbond er i gang med at pudse alle vinduerne. For nu kommer sommeren.

8 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Den slags efter-reaktioner tror jeg, vi alle kender. Godt, det var det og ikke influenza. God weekend :-)

Johanne sagde ...

Det gør vi garanteret :-) Også en god og forhåbentlig solrig weekend til dig.

Vores have sagde ...

Hej Johanne.
En hel normal reaktion ovenpå en stresset periode.
Dejligt at se dig på bloggen igen, og skønt at læse at både du og manden er tæt på at ramme den normale tilstand igen.
Sender dig et stort knus.
God week-end.
Hanne Bente

Johanne sagde ...

Hej Hanne Bente - Tak til dig :-) Jeg kom endda også lidt i haven i dag. Knus, og god weekend.

Anette sagde ...

uh ja den fornemmelse kender jeg godt - håber bare det er en reaktion på den sidste tid. Fine strømper - håber du får en god weekend. knus

Johanne sagde ...

Kære Anette - Det kan jeg tænke mig til, at du desværre gør. Nu er det kun tiden, der hjælper, for i dag er jeg også "mærkelig" :-)
Også en dejlig weekend til dig og knus herfra.

Anonym sagde ...

Hej ja den reaktion kender vi vist desværre alle man bliver pludselig fyldt op så må der en hviledag til. I dag skal vi til 6o års fødselsdag og i morgen konfirmatiom så mandag bliver sikkert også hviledag for os

Hilsen fra Kirke Hyllinge

Johanne sagde ...

Hej Kis - Ja, det gør vi ...og måske har det også noget med alderen at gøre :-)
God fornøjelse og god hviledag på mandag (og måske også tirsdag).
Knus herfra.