fredag den 1. juni 2012

Første sommerdag


Nå ja - men vi har da også været inde og se filmen om Hvidstensgruppen.
Et spændende indblik i den historie, som mange af os har hørt om. I den uge, hvor filmen blev vist, strømmede folk til biografen, og derfor måtte der spilles ekstra forestillinger, for at alle fik en chance for at se den. Også denne film var en utrolig god oplevelse. Anne Grethe Bjarup Ris fortjener stor ros for sit instruktørarbejde. 

Ifølge kalenderen starter sommeren i dag. Jeg har været tidligt oppe, og derfor er jeg færdig med at støvsuge, vifte med støvekluden og ordne badeværelserne. Nu vil jeg gå ud og nyde naturen, for dyrelivet er pokkers givende og stilheden ubetalelig. Der er nok også et par planter, som trænger til en kærlig hånd.
Senere skal vi ind til byen, hvor der er et par småting, som skal ordnes.
Glædelig første-sommerdag.

9 kommentarer:

Madame sagde ...

Tak for din anbefaling af filmen, Johanne, den må jeg se.
Dejlige billeder du har taget - ja, glædelig første sommerdag. Klem

Lene sagde ...

Tak i lige måde. Vi nåede desværre ikke ind og se filmen i biografen, jeg tror, at den er taget af plakaten nu. Vi må se den på DVD.

Vores have sagde ...

Hej Johanne.
Flotte billeder du viser.
Filmen vil jeg købe når den engang kommer på DVD.
Ønsker dig en god fredag.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

Madame - Filmen er rigtig god, men det er den også, som jeg har skrevet om i forrige indlæg :-) Bare helt anderledes. Knus :-)

Lene - Så må I se den på DVD :-) Fortsat dejlig dag til dig.

Hanne Bente - Tak. Når filmen kommer på DVD, vil der sikkert være mange, som køber den.
Tak i lige måde.

billedmager sagde ...

Tak for det gode ønske for den første sommerdag ifølge kalenderen. Jeg synes bare at det er køligt. Det kunne godt være at vi skulle følge dit eksempel og finde en biograf og få set Hvidstensgruppem. God weekend.

Anonym sagde ...

Hej Filmen har vi også set jeg ved godt den var meget virkelig men jeg godt nok den var barsk. Ja sommer på kalenderen men ikke i virkligheden vi har været på camping de sidste 4 dage men det var godt nok lidt koldt men vi har oplevet rigtig meget vi var ved Møns Klint og herefter kørte vi i går til Stubbekøbing derfra til Tyskland og i dag hjem igen, godt trætte. Knus

Johanne sagde ...

Hej Anita - Det vil da være en god idé at finde en biograf, som viser filmen. Der er både varmt og underholdende i en biograf :-)
Jo - man må da sige, det er en kølig sommerdag. Her til aften har vi tændt op i brændeovnen.
Også en god weekend til dig og tak for kommentaren. Knus.

Hej Kis - Jeg synes slet ikke, man kan kalde filmen for barsk, for de tog jo det hele med ophøjet ro og værdighed. Historien er flot og værdigt gengivet.
Kan godt tænke mig, der har været koldt på camping. Knus herfra.

Anette sagde ...

jeg vil også gerne se "hvidstensgruppen" men det bliver nok først når den kommer på DVD :) Skønne billeder af hestene ;) God weekend. knus

Johanne sagde ...

Hej Anette - Så glæd dig til den kommer på DVD. Også en dejlig weekend til dig. Knus :-)