fredag den 28. december 2012

Se - det hjalp


Dagen i går blev en såkaldt skyggedag. En af de dage, som ingen gider høre om og allermindst mig selv. For jeg vil være rask og frisk og bliver så irriteret hver gang, hjernen slår fra, og kroppen går i baglås. Har lyst til at skrive en hel masse bandeord, men lader  pænt være for ikke at skræmme mine læsere væk. Desuden bliver ingenting jo bedre af det. 

I dag gik jeg til gengæld i gang fra morgenstunden af, for Konen var stadigvæk irriteret, og julen hang langt ud af halsen.
 - Ud med skidtet, tænkte hun. Lukkede munden og pakkede al julepynten væk. Også juletræet er væk nu. Tilbage står kun de juledekorationer, der ikke er brændt ned.
Heldigvis er her også et stk. herlig søn tilbage på matriklen endnu - og ham vil jeg hellere end gerne holde fast på så længe som muligt.
Senere skulle vi til Netto for at købe ind. Der var foråret lige pludselig til at få øje på....
Se - det hjalp så meget, at planer om bøger, der skal læses, projekter der skal skrives, og håndarbejde der skal laves, lige pludselig står i kø.
   

7 kommentarer:

Rejen sagde ...

Der er bare nogle dage der ikke er værd at skrive om. Skønne blomster..;-D

Pia sagde ...

Du har nu også julet længe for at have alt klart, så selvom julen er nydt i bedste stil, så kan det også være rart når den slutter. Lidt ligesom turisterne :-)
Sygdom gider ingen have, men desværre bliver vi ikke spurgt. Vi må selv sørge for at få det bedste ud af det liv vi får tildelt, og det synes jeg absolut at du gør. Ud med julen og ind med foråret :-)

Johanne sagde ...

Kære Reje - Nemlig - og det skulle jeg heller ikke have gjort.
Tak og en god dag til dig.

Kære Pia - En god sammenligning :-)
Ja, ud med julen og ind med foråret. Og i går sendte jeg gemalen ud for at klippe en staude ned. Til gengæld slap han for mine vredesudbrud :-)som jeg da ellers plejer at kunne holde for mig selv :-)

Tak for din kommentar og en dejlig dag til Jer. Knus.

Min hverdag som pensionist sagde ...

Her er julen også gået i hi, jeg gider den ikke mere i år ;o)

De dage du der beskriver er desværre ret velkendte her også, og sjovt nok er det de dage jeg får mest fra hånden.

Knus Majbrit ;o)

Johanne sagde ...

Kære Majbrit - Ja, det kender jeg :-) Man bliver gal og ked af det. Og så tænker man: - Jeg skal nok vise, at jeg kan!!
Men så kommer der da noget godt ud af det....vi får lavet noget :-)) og så skidt med, at man ikke har det godt fysisk bagefter :-)
Knus.

Marianne sagde ...

Ikke alle dage er lige gode. Håber en god dag er på vej til dig.

Johanne sagde ...

Kære DIY - Det var der heldigvis :-) Tak for din kommentar og en god dag til dig :-)