onsdag den 12. december 2012

Skumringstanker

  
 

Imens lyset forlader dagen, ånder Konen lettet op.
For da herren i huset var blevet sendt ud for at handle i går, gik bilen pludselig i stå. Heldigvis var den så hensynsfuld, at den stoppede tæt ved værkstedet.
I dag har jeg så gået rundt med et skræk-senarie i hovedet, bestående af endeløse timers buskørsel efter de sidste madvarer til jul.
Jeg forestiller mig nemlig altid det værste. Sikkert fordi livet af og til har kørt mig temmelig meget rundt i manegen. Der har været lidt for mange oplevelser - og næsten altid i december måned. Så selvom det "bare" handler om en bil denne gang, var jeg tæt på at tabe pusten.
Det viste sig heldigvis, at det var der slet ingen grund til. For bilen bliver færdig i morgen.
 
Julen lever endnu, og jeg vil så gerne, den bliver god. De sidste mange år har den nemlig været noget skidt med sygdom hos den ene eller den anden. Alt for ofte er december måned blevet skrevet ind i min historiebog med store vrede bogstaver. 
Men sådan skal det ikke være i år, hvor tre af sønnerne samt den enes kone og vores 3-årige guldklump af et barnebarn, har valgt at tage den lange vej til øen. Så jeg arbejder mig stadigvæk stødt og roligt frem imod målet og nyder forventningens glæder.
De gaver, som skal sendes med posten, er blevet pakket ind i dag. Julekortene er skrevet, og jeg streger mere og mere ud på listerne. 

 


11 kommentarer:

Min hverdag som pensionist sagde ...

Det var godt - det med bilen. Men ihh hvor jeg kender det, Johanne.

December og julen har heller ikke altid behandlet mig godt, men i år har jeg det lidt ligesom dig.

Roen og glæden har indfundet sig og sådan SKAL det bare blive ved med at være.

Knus og keep going strong ;o))
Majbrit

Johanne sagde ...

Kære Majbrit.
Det SKAL det nemlig - og det blir´ det :-)
Knus og gode tanker til dig.

Fruen i Midten sagde ...

Dejligt for dig, som tingene falder på plads og kan streges af listen. Nu forstår jeg, hvorfor du har bagt en million æbleskiver; det er jo lidt af en invasion, I får i julen. Hyggeligt, men stadig en invasion :-)

Johanne sagde ...

Kære Frue - Det er det, og de bliver jo i mange dage. Sådan er det at bo i vandkants-Danmark :-)
Knus og en dejlig torsdag til dig.

Johanne sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Rejen sagde ...

Godt at det ikke var værre med bilen, og dejligt at få besøg af familien i julen, så skal det nok blive en god jul..;-D

Johanne sagde ...

Rejen - Det er rigtigt, og jul bliver det jo under alle omstændigheder :-) Knus.

Conny sagde ...

Det godt at bilen kom i gang igen, jeg er også rat god til at forestille mig det værste. Jeg glad ved at høre, at du har det godt her ved juletiden i år, det må være dejlig at få familien og guldklumpen hjem.
Knus her fra.

Johanne sagde ...

Kære Conny - Du husker nok de foregående år :-)
Jeg kan forestille mig, du også er en af dem, som forestiller sig det værste - selvom det ikke sker. Det har nok noget med alder og erfaringer af gøre.
Tak for din kommentar. Knus til dig.

conny sagde ...

Ja, mangel på bil, når man er vant til den, det er en hård nød at knække.
Det bliver dejligt for dig at holde familiejul, og dine billeder har jo vist, at du så godt som klar, når det gælder hyggen og forplejningen.
God arbejdslyst og held og lykke med de sidste forberedelser.

Johanne sagde ...

Conny - Og så er det endda ikke, fordi jeg selv har kørekort - kun manden. Men vi har bare langt til forretningerne, så det ville kræve lange busture at købe ind. Også selvom jeg er så klar, som jeg er :-)
Tak for din kommentar :-)