lørdag den 30. marts 2013

Det sner!


Det sner! Godt nok ikke ret meget, men nok til at man føler sig flad og energiløs.
Vi har været i byen, og på vejen kørte vi ned omkring havneområdet. Selvom den kolde vind bed godt i kinderne, så var det alligevel smukt at se isens mønster.
Set fra den positive side, så har det bestemt været den helt rigtige vinter, vi valgte, til at få opsat den ny-erhvervede varmepumpe i.
I nat går landet så over til sommertid. Urene og havemøblerne skal stilles frem. Det bliver de også, selvom vi her på matriklen holder fast ved julehumøret lidt endnu og spiser andesteg. For der er stadigvæk ænder i fryseren fra egen besætning. 



12 kommentarer:

Anette sagde ...

Rigtig god påske til jer - lækkert med andesteg ;) Knus

Kisser sagde ...

Isen i havnen passer perfekt til andestegen.
Det gør den kommende sommertid bestemt ikke.
Jeg forstår bare ikke det vejr....

Rejen sagde ...

Det sneede også her i går, men det forsvandt da heldigvis hurtigt..God påskedag til dig.. :-D

Johanne sagde ...

Anette - Tak i lige måde - andestegen smagte herligt :-)
Ønsker dig en dejlig påskesøndag.
Knus

Kisser - Det er vi vist mange, som ikke gør. Derfor fik vi også lyst til andesteg :-)
Ønsker dig en dejlig påskesøndag.

Rejen - Tak i lige måde :-) Her til morgen skinner Solen i det mindste....men sneen ligger her stadigvæk.

conny sagde ...

Billedet af den andesteg får det til at løbe med vand i min mund. Uhm!
Den sne, vi har fået de seneste dage, er heldigvis ved at smelte væk under den strålende sol, vi er begavet med her i dag.

Pia sagde ...

Der er smukt derude, men der er ikke meget gorår i det vejr. Jeg hørte endda i radioen i går, at vi skulle forvente snebyger helt hen i maj måned i år. Nu må vi se om de får ret.

Johanne sagde ...

Conny - I dag skinner Solen også her, men sneen på jorden nægter at give slip.
Andestegen var dejlig mør og saftig :-)
Fortsat god søndag til dig.

Pia - Nej NU ka´ det være nok...maj måned. Du må have hørt forkert!!!! Jeg tror, at selv den sejeste er ved at få nok af vejret nu.
Fortsat god søndag til Jer to.

Madame sagde ...

Her havde vi også snevejr i går, men heldigvis er det væk igen. Hvor lyder det lækkert med andesteg!

Johanne sagde ...

Hej Madame - Det sner heller ikke her i dag. Solen skinner, og nu mangler vi blot varmegraderne.

Fruen i Midten sagde ...

Snevejr er andestegsvejr, sådan er det :-) Dejligt for jer med den varmepumpe. Her nyder vi, at solen endelig er gået i gang med at skinne på solcellerne.

Anonym sagde ...

Jeg synes, at vejret passer ideelt til andesteg - min psyke kunne godt klare at være med til at spise den lækre and på dit billede. Bortset fra at det er koldt, har det været skønt i solen. Jeg gik en dejlig tur i skoven i eftermiddag, men jeg kan slet ikke forestille mig, at der kommer anemoner lige om lidt.
Kærlige klem
Marianne

Johanne sagde ...

Kære Frue - Nemlig :-) - Vi har en nabo, som også har fået solceller i år, og han jubler også :-) Dejligt.

Kære Marianne - Det er rigtigt, at andestegen gjorde godt for psyken.
Der må trods alt være smukt i skoven lige nu, jeg ville gerne have været med. Vi har så lidt skov her.

Ønsker Jer en dejlig dag - her til morgen skinner Solen fra en klar Himmel.