torsdag den 18. juli 2013

Regnvejr, please ....

Stokroser
Tallerkensmækker
 Morgenfruer
og Marmelukærme
Alle de gode gammeldags blomster, som jeg forbinder med en have på landet.
I min verden er de det, der giver haven den sjæl, som jeg gerne vil have frem.
Men de græder allesammen efter vand nu. Vi er holdt op med at vande, for så vil det ende med, at brønden løber tør for vand nu. I givet fald ville vi ikke kunne komme i bad, og jeg kan ikke få min elskede kop kaffe om morgenen. Ingen af delene ville være særlig rart, hverken for os eller omgivelserne - så please, regnvejr kom snart.
 
Her er så stille, så stille. Om et øjeblik vil gemalen hente en af sønnerne nede ved færgelejet. Jeg har allerede sat maden i ovnen, fordi jeg godt kan lide at være i god tid. Det giver ro i sjælen og krop og sind tid til at hvile.
 
 



6 kommentarer:

conny sagde ...

Helt enig i dit valg af blomster til en gammeldags have. Jeg har altid haft et svagt punkt for morgenfruer; de spreder sig bare så hurtigt.

Ellen sagde ...

Ææælsker stokroser og mamelukærmer :-)
Seriøst: hvad gør I, når/hvis I løber tør for vand? Et er, at man til nød kan undvære at bade, men man kan da ikke undvære vand?

Randi B. Jensen sagde ...

Vi vander også bl.a. stokroserne.
Vi har også eget vandværk, så det koster ikke i kroner og ører, men vi kan også blive bekymret for, om der vil blive ved med at være vand,selv om vi aldrig har haft problemer med det - men vi har heller ikke vandet så meget før. Så nu bruger vi kanden i stedet for slangen.

Johanne sagde ...

Conny - Jo flere morgenfruer, jo bedre :-)

Ellen - Så ringer vi efter en "vandvogn", der fylder brønden op - til en masse penge! Eller..... henter kaffevandet hos naboen, som er tilsluttet vandværket og får lov til at bade hos ham. Det sidste er at foretrække.

Randi - Fornuftigt at bruge kanden. Vi har normalt heller ikke problemer - men ser da at det nu er ved at svinde faretruende.

Anonym sagde ...

Nu er her også meget stille, her i Rågeleje. Jeg har lige kørt 2 af mine kæreste børnebørn Louise på 25 og Nikolaj på 22 til toget. De har været så søde, sjove og hjælpsomme, jeg har faktisk slet ikke vasket op medens de har været her, men til gengæld lavet masser af dejlig mad, som er blevet spist med stor glæde.
Ja vi burde snart have noget vand, men jeg har ingen problemer med blomsterne for jeg har kun krukker, og de kan nemt vandes.
Kh Marianne

Johanne sagde ...

Kære Marianne - Det lyder dejligt med dine børnebørn. Og det gør unægtelig alting nemmere, når de unge hjælper til, de har garanteret også nydt at være til gavn.
I dag har vi så lige sendt en svigerdatter af sted efter et par hyggelige dage. Nu er her kun 1 stk. søn tilbage, og så er det slut for denne gang :-)