onsdag den 24. juli 2013

Hverdag igen

Så er sønnen blevet kørt til færgen, og bagefter benyttede jeg lejligheden til at se ind på biblioteket. Kom selvfølgelig ud med en stor stak bøger under armen, selvom jeg har flere liggende hjemme af mine egne, som jeg faktisk glæder mig til at læse. Men længe leve optimismen!
Og imens jeg har været mest optaget af andre ting, så er der sket ting og sager rundt omkring i haven.
Stokrosen i hjørnet er f.eks. ved at vokse hen over taget.
 
Mine Hortensiaer er sprunget ud.

 De små Hostaer, der blev sat i foråret, de har fået blomster.

Morgenfruerne ved terrassen bagerst i haven er blevet en smule vilde, og græsplænen en smule langhåret. Men de to ting klæder hinanden.

Her til aften er jeg alene. Der er længe åbent i byen, så gemalen står i tombola for Røde Kors. Jeg derimod - læner mig tilbage i sofaen, varmer en usund frossen pizza, og slapper så bare af. Hvis man er rigtig heldig, er der måske noget i fjernsynet, som ikke er en genudsendelse. Ellers har jeg jo mine bøger.

6 kommentarer:

Ellen sagde ...

Åh, jeg elsker stokroser!
Jeg tror du skal være meget heldig for ikke at ramle ind i en genudsendelse.
Og dog ... vi skal lige til at se den danske udgave af 'Antique Road Show' med antikviteter på godset. Den er ny.

Anonym sagde ...

Ja det er godt at du har dine bøger, både dem fra biblioteket og dine egne. Jeg har lovet William at gå i gang med vore egne bøger, men jeg elsker at gå på biblioteket, i sidste uge kom jeg hjem med nogle bøger, som vi havde stående herhjemme, der må jeg indrømme, at jeg blev til grin.
Kh Marianne

conny sagde ...

Hverdagen er ikke at foragte, og med bøger og blomster inden for rækkevidde, så bliver det vist en dejlig dag.

Johanne sagde ...

Ellen - Den udsendelse endte jeg også med at se. Og så slukkede jeg.

Marianne - Så kan du hilse William og sige, at det har jeg også prøvet :-) Man kan jo ikke huske alt, og hellere det end slet ingen bøger :-)

Conny - Det blev det, og nu venter vi bare på lidt regn, så man kan komme i gang i haven.

Rejen sagde ...

Stokroser er kønne, og altid dejligt at slappe af med en god bog eller to. ;-D

Johanne sagde ...

Rejen - Nemlig :-)