torsdag den 5. september 2013

Næsten på vej


"Økuller er ikke noget, man får, når man er på en ø. - Det er noget, man får, når man er væk fra sin elskede ø."
(Frit citeret efter et debatindlæg i avisen forleden dag)

I morgen tager Manden og Konen til Sjælland, og så må vi se, hvordan det går. 
Søn og svigerdatter har brug for en barnepige et par dage, og vi får lov til at passe det yngste barnebarn. Det glæder vi os bestemt meget til.
Bagefter har vi fået lov til at låne et sommerhus i Nordsjælland. Der bliver vi i en uges tid og ser os omkring, og selvom vi glæder os, er vi alligevel allerede rastløse, inden vi er kommet af sted her fra øen. En ubeskrivelig tilstand af uro og frustrationer er følelserne, som dukker op, når vi næsten er på vej. Når vi så er kommet af sted, forsvinder det lidt igen, for så atter at dukke op til overfladen igen efter et par dage på fastlandet.
  
Men nu er der altså blevet pakket - og man siger jo også, det er sundt og inspirende at tage hjemmefra en gang imellem for at kunne mærke, hvad man har hjemme.  
Desuden mener husbond godt, han kan køre bil nu, hvilket lige er blevet bekræftet af øjenlægerne på Odense. Der er overhovedet ingen undskyldninger.
Så jeg har altså pakket, forhaven er løbet over for ukrudt, og huset har fået en overhaling. Hønsene bliver passet, og kattene får mad til sædvanlig tid.
Jeg vil ikke have nogen netforbindelse imens, men det forhindrer mig jo ikke i at tage en masse billeder på vejen, som senere vil blive kastet ud på bloggen i tide og utide.
På gensyn, og ha´ det nu rigtig godt så længe.

  

       

16 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Hvis bare man føler det som 'sin ø', er det klart, at ø-kuller optræder, når man er væk fra den :-) Hav en god tur og sørg for at komme hjem igen, inden kulleren melder sig alt for voldsomt.

Johanne sagde ...

Frue - Tak :-) Ska´ nok skynde mig hjem :-)

Kisser sagde ...

Rigtig god tur til det sjællandske. Jeg forlader øen her og tager til fastlandet et par uger - også i sommerhus og uden i-net.
Nyd turen og opholdet.

anette sagde ...

Rigtig god tur - glæder mig til at se billeder når du en gang kan komme på nettet igen :)

Johanne sagde ...

Kisser - Også en rigtig god tur til dig. Vi har garanteret godt af at undvære netforbindelse :-)

Anette - Og jeg har lige siddet og nydt dine egne smukke billeder :-)
Tak.

Pia sagde ...

De lover jo det allerbedste sensommervejr de næste par dage, og her på øen sender solen vist de sidste stråler for i dag.
Herfra ønskes I også en rigtig god tur, og glæder os til at se billeder, at det I møder på jeres vej.

Rejen sagde ...

Rigtig god tur, jeg håber at I får nydt den og barnebarnet, og ikke får for meget hjemlængsel. ;-D

Anonym sagde ...

Det bliver dejligt for Jer at få lov til at passe barn - det betragter jeg som en tillidserklæring.
Hovsa - et sommerhus i Nordsjælland - er det i nærheden af mig?
Rigtig dejlig tur ønskes I. Det bliver dejligt vejr at køre i
Kh Marianne

conny sagde ...

God tur til den anden ø!

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone. Det bliver godt nok dejligt at få lov at passe den lille..ih, hvor jeg under jer dette...og nøøj, sikke mange skønne billeder du får i kassen , for du har da helt sikkert fundet plads i kufferten til fotoapparaturet i:) . Godt at øjnene nu er bedre...Jeg ønsker jer en dejlig rejse.....din udlængsel gav jo pote...:) Knus og hav en dejlig ferie begge to :)

Johanne sagde ...

Pia - Der er forhåbentlig lidt sensommer tilbage til os endnu :-) Men ellers har jeg taget en masse bøger med.

Rejen - Tak :-) Vi vil helt sikkert nyde barnebarnet.

Marianne - Du har helt ret m.h.t. at passe barnebarn, og jeg blev også glad, da de spurgte.
Det er vistnok ikke i nærheden af dig - det er i nærheden af Lumsås.

Conny - Tak :-) Tja... sådan kan man også se på det :-))

Kære Hyggetrold - Tusind tak :-) Selvfølgelig har jeg apparatet med, og du skal nok få billeder at se.
Min udlængsel er nu størst, når jeg bliver, hvor jeg er! Og det kender du sikkert. Men vi har tænkt os at nyde turen samt husbonds evne til at køre lidt omkring igen.
Tak - og knus til dig.
...
Og nu lukker og slukker jeg ned for computeren :-)Vi er færdige og færgen venter.

Helle K. sagde ...

Det lyder som en rigtig konklusion - for dig :) Vi har jo nok alle en tendens til at hænge fast i det vi er vant til.
God fornøjelse med barnebarnet og god ferie :)

Anonym sagde ...

Lumsås er noget af det dejligste, jeg har en meget god bridgeveninde, der har hus der lige ned til vandet.
Rigtig god tur.
klem Marianne

Anonym sagde ...

håber i får en skøn ferie og får nogle gode stunder med barnebarnet,,,, det er nu dejligt at komme ud og se noget andet end det der hjemme :-)

Conny sagde ...

Jeg kan også godt blive lidt rastløs når vi skal pakke, men det må da være dejlig for jer ,at komme over til barnebanet og derefter i sommerhus. Kan i have en rigtig god tur.
Knus Conny

Johanne sagde ...

Kære Jonna - Tak for din kommentar. Jo - vi har bestemt nydt at se noget andet - men er også glade for at være tilbage igen :-) Du ved nok .... ude godt, men hjemme ....

Conny - Tak til dig. Det anede mig nok, at du kendte følelsen :-) Håber I nyder de sidste dage i Jeres sommerhus.