søndag den 1. september 2013

Regatta-dag






 
Det siges, at der var for omkring halvanden milliard kroner både i Havnen i går. Som altid var det et fantastisk syn, og stemningen var fuld af fest og farver. Og så var vi endda lige ved at komme for sent til alle herlighederne, fordi vi havde fejlvurderet den kraftige vind, som havde ført skibene fra Tyskland langt hurtigere frem end tidligere. Men hvad ved sådan nogle landkrabber som os om det?
Men det holdt tørvejr, og jeg nåede at få en hel masse billeder samt at suge stemning og udrejsedrømme til mig.
Og det sidste sidder jeg så her og påstår med store armbevægelser, - velvidende at selvom det usandsynlige skulle ske, at jeg ville få tilbuddet, så ville jeg pænt takke nej tak og foretrække at blive, hvor jeg er.
- Havet er smukt og beroligende at se på og lytte til, siger den ene landkrabbe til den anden.

Om aftenen var der arrangeret festmiddag og musik, og det har varet til langt ud på natten. Og selvom en stor del af de gode sejlermennesker garanteret er gået til ro med hovedpine, så var havnen alligevel tom i formiddags ved 9-tiden.
Ved den tid var Manden og Konen nemlig inde for at handle i Netto og kunne ved selvsyn konstatere, at alting igen så ud, som det plejer.



7 kommentarer:

Rejen sagde ...

Dejlige billeder fra Regattaen, det er godt nok en stor sum penge der er repræsenteret når en masse både samles. ;-D

Anonym sagde ...

dejlige billeder, men hvad er nu det ingen internet det duer da ikke. Vi var ude og lukke bakken på motorcykel i aftes. Dejligt men også vemodigt nu går vi mod mørke aftener. Hils

Johanne sagde ...

Rejen - Det er det, og det er svært at forstå. Flere er udstyret som de dyreste sommerhuse.

Kisser - Ja, SÅ er sommeren forbi. Og nu har vi mennesker en udfordring foran os med at komme igennem den mørke tid :-)
Skulle hilse tilbage.

Fruen i Midten sagde ...

Smukt syn og dejlig stemning ser det ud til. Men ja, de koster kassen sådan nogle både :-)

Johanne sagde ...

Kære frue - Ja, det MÅ man sandelig sige :-)

Hyggetrold sagde ...

Flotte stemningsbilleder :)...Ja, jeg bliver også hjemme, om så jeg fik buddet om nok så avanceret en udrejse...knus

Johanne sagde ...

Kære Hyggetrold - Tak :-) Jeg er slet ikke i tvivl om, at du mener, hvad du siger :-) Knus.