torsdag den 20. marts 2014

Jævndøgn

Så kan havefolket godt finde skovl og rive frem igen. 
Jeg er godt tilfreds med det halve bed, som jeg nåede i formiddags, for bagefter lavede jeg også varm mad til et par dage. Så nu behøver jeg ikke at spekulere på det i morgen.   
I morgen vil jeg nemlig ud og købe blomster. Masser af blomster i alle mulige farver og former. Bare for at fejre den lyse tids tilbagekomst.  

For i dag er det jævndøgn.
Fra nu af er dagene længere end natten. Den nordlige halvkugle, hvor vi befinder os, hilser sommerhalvåret velkomment. Og i løbet af de kommende 3 måneder, vil dagslængden øges med yderligere 5 timer. Hele 5 timer mere har vi nu at glæde os til.

8 kommentarer:

Ellen sagde ...

Jeg er også stærkt fristet, men det er vist alt for tidligt endnu at købe blomster - med mindre det er stedmoder og den slags ... mine sommerkrukker må derfor vente lidt endnu.

Anonym sagde ...

Jeg laver også - ret ofte - varm middag midt på dagen, og det har mange fordele her hos os, dels er arbejdet overstået, vi drikker kun et enkelt glas vin, hvilket oftere bliver til mere, når det er aften. Vi har ikke fjernsyn i spisestuen, så vi snakker sammen, ellers går det hele op i nyheder i fjernsynet.
Jeg skal vist også have købt nogle stedmoderblomster til altankassen.
Der har vist været for varmt i drivhuset idag! Kh Marianne

Pia sagde ...

Vejret har været helt sommeragtigt i dag, men det varer vist lidt inden jeg kommer i haven. Weekendvejret lover ikke det bedste, men.

Pia sagde ...

Vi må se hvad der sker, skulle der stå :-)

Johanne sagde ...

Ellen -Jeg har heller ikke tænkt mig at købe alle blomsterne endnu. Blot til lidt af krukkerne, som jeg stiller i drivhuset. Og altså så skal huske at vande!

Marianne - Vi spiser næsten altid varm mad tidligt. På den tid af dagen har jeg flere kræfter til at lave fornuftig mad. Sidst på dagen er jeg ofte for træt og springer derfor over, hvor gærdet er lavest.
For det andet kan man bedre fordybe sig i sine gøremål om eftermiddagen, når man ved, at den varme mad er overstået. Desuden bor vi jo på landet - hvor mange gør det på den måde. Men du har bestemt også ret i det med fjernsynet.

Pia - Næ, vejret holder vist ikke. Og jeg havde ellers troet, at mit lille bed blev færdigt i morgen. For ud i for koldt vejr - det vil jeg ikke.

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone :). Dine billeder herinde er virkelig de rene øjenfryd :). Jeg måtte lige forbi, selvom ordene...kommentarene jo ikke ligefrem kommer piplende fra mig, lige i tiden. Men det går den rigtige vej - og hvor der er håb er der vej, så jeg er fortrøstningsfuld. Nu har jeg vist også nået en eller anden form for jævndøgn, her i rekreationstiden - så der er lys i sigte :). Tænkte nok du lavede indlæg, netop idag :). Og det glæder mig, at kigge ind og SE, at alting som det plejer - det føles så trygt :). Jeg pakker CDer, som gerne skal med posten imorgen...:). Mange tanker og knus fra mig :)

Fruen i Midten sagde ...

Ja, er det ikke bare skønt, at vi er nået til jævndøgn? Jeg er SÅ meget bedre til at komme ud af sengen om morgenen, når det er lyst. Rigtig god weekend :-)

Johanne sagde ...

Kære Hyggetrold - Jeg vil glæde mig til posten :-) Ligesom det glæder mig, at der er fremgang hos dig. Tag det roligt, jeg løber ingen vegne :-) Tværtimod :-)
Desværre er alting ikke helt som det plejer her. Men som du selv er inde på, så "mandede" jeg mig op til at skrive et indlæg ved jævndøgn. Fordi jeg plejer - og fordi jeg så gerne vil finde energien til også at skrive.
Der er lys forude - og jeg sender dig masser er lys og energi.
Knus.

Fruen - Det er vi vist alle sammen :-) Ønsker også dig en rigtig dejlig weekend med masser af Sol.