lørdag den 22. marts 2014

Lykken er ....


I september 2007 gav Lis Sørensen to forrygende koncerter i den smukke Dansesal på Kronborg.
Her sang hun nogle af de allermest populære sange fra hendes lange karriere, og i den forbindelse blev der skabt et forrygende opsamlingsalbum.

Jeg har en veninde, som jeg snakker (læs skriver) musik med.
Men også bøgerne, kagerne, brødet, haven, naturen og livets op- og nedture i alle sine mangfoldigheder.
For snart mange år siden lærte vi hinanden at kende igennem min første blog, og siden da har vores mange breve til hinanden været en kilde en evig glæde.
I dag kom pakkeposten med en uventet gave.
Det var ovenstående CD, som nævnte veninde har sendt til mig.
Det skylder jeg hende en meget stor tak for. Det var lige, hvad jeg havde brug for på en dag, hvor helbredet netop havde skrantet, og humøret derfor var helt nede.

Lykken er en helt uventet gave.
Og lykken er en god veninde, som man har lært at turde stole på og som altid er et sted i nærheden, selvom vi bor langt fra hinanden.

I dag har jeg siddet det meste af eftermiddagen og lyttet til Lis Sørensens  "Verden er i Farver", og således kunne en ellers grå dag gå hen og forvandle sig til en dag fuld af farver.


 
Der var i øvrigt ikke mange blomster at købe i Netto i går, som jeg havde regnet med.
Til gengæld havde de netop lagt et par eksemplarer af Jo Nesø´s  nyeste bog på hylderne, og den måtte jeg selvfølgelig have med hjem, før andre fik øje på den.
Den mand skriver da hurtigere, end man kan nå at læse. Men nu har jeg den heldigvis, og jeg glæder mig til at læse bogen. Der er bare lige lidt andet, som skal læses færdigt først. Og det gør bestemt ikke noget - for lykken er også at vide, at der er en god bog, som ligger og venter på at blive læst.













 

9 kommentarer:

Ellen sagde ...

Lykken er heldigvis rigtig mange ting, både små store. Gode veninder, fx. Og lige præcis at vide, at der ligger nærmest et helt bibliotek på ipadden og bare venter på at blive læst :-)

Johanne sagde ...

Ellen - nemlig :-) Og lykken er også at vågne en søndag morgen og se, at Solen skinner :-)
Ønsker dig en dejlig søndag.

Anette sagde ...

Hvor skønt med en gave lige på det rette tidspunkt hvor du havde brug for det :) Verden er i farver... skøn sang! Ja dem har hun nu lavet mange af. Rigtig god søndag.

Johanne sagde ...

Anette - Det har hun helt sikkert :-)
Også en dejlig søndag til dig. Her skinner Solen stadig.

Lene sagde ...

Hvor er det dejligt at få sådan en gave på rette tidspunkt. Og solen skinner også her med jævne mellemrum. Rigtig god søndag til jer i den anden ende af landet :-)

Johanne sagde ...

Lene - Tak, i lige måde:-) De der "jævne mellemrum" har du åbenbart sendt videre til os nu:-) Men jeg nåede da lidt i haven.

conny sagde ...

Skønt med uventede gaver.
Ham Jo Nesbø må jeg da vist se at få stiftet bekendtskab med.

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone :). Jamen ,så var det jo lige præcis den helt rigtige dag, pakken valgte at ankomme på. Og den har altså også været totalt ligeglad med, at den kun var en stakkels B-post...som altså slet ikke burde kunne melde sin ankomst på under 20 timer. Knus Hyggetrold

Johanne sagde ...

Conny - Nesbø er spændende læsning. Normalt er jeg ikke så meget for krimier - men ham her er god :-)

Hyggetrold - B-post eller ej - den skulle bare frem :-)
Knus.