onsdag den 5. marts 2014

Gulv og firkanter





Jeg har lukket mig inde på kontoret. Helt alene - og der opholdt jeg mig også det meste af dagen i går.
Ikke fordi jeg har gjort noget, som jeg ikke måtte... men fordi der hamres og saves ude i køkkenet.
Så der ville jeg alligevel bare gå i vejen.
Og mændene derude de lyder virkelig som om, de hygger sig gevaldigt alene. Der er noget særligt imellem mænd, som laver noget sammen. Noget som indbefatter rockwool, en sav og en boremaskine. Samt en masse regnestykker for at beregne de rigtige længder på brædderne.

  
Men det ser ud som om, at de bliver færdige inden frokosttid i dag. Og jeg sidder og glæder mig.
Har fået ryddet op på mine hylder og fundet gamle projekter frem igen. Ting, der var lagt væk, og som jeg ellers havde opgivet. Bl.a. en masse oldemorfirkanter, som jeg aldrig fandt ud af at hækle sammen. 
Sådan er jeg endt - med fastmasker. Jeg er ikke tilfreds, men må nok accepterer, at det er det, jeg kan. Ved ikke, hvad jeg ellers havde forestillet mig, men nok noget mere elegant af en slags. 

11 kommentarer:

Ellen sagde ...

Det er da fint nok at hækle dem sammen med fastmasker :-)
Jeg ville helt sikkert også lade mændene arbejde uforstyrret - og lade dem have deres mandehørmeri i fred :-D
Hvor bliver jeres nye gulv flot!

Kisser sagde ...

Da jeg lavede oldemorsfirkanttæppe til naboen sidste år - syede jeg dem sammen. Det blev nu også godt.
Flot gulv I får :-)

Anonym sagde ...

Du kommer til at stå højt på min liste over dagens heldige :) Hele to ting, nyt køkkengulv og opdagelsen af en masse oldemorfirkanter. Det er helt klart to ting, jeg gerne ville ha' faldt ned i min turban.
Og nu gider jeg slet ikke gi' mig til at rydde op på mit kontor. jeg ved nemlig, at der ikke dukker oldemorfirkanter op af det ;)
Mette

Johanne sagde ...

Ellen - Det bliver sikkert også med fastmasker. Prøver lige at sy, som Kisser siger.


Kisser - Jeg har bare en idé om, at de skal hækles sammen. Prøver lige det andet på et par stykker og ser.

Mette - Ryd du roligt op - måske finder du noget andet, som du havde glemt :-)Om ikke andet så bliver du glad for at have ryddet op :-)

Fruen i Midten sagde ...

Hvor bliver dit gulv fint. Og skønt at gå på - lunt og ikke så hårdt. Hæklerierne har jeg ikke forstand på, men jeg synes, de ser fine ud ;-)

Johanne sagde ...

Fruen - Det er helt utroligt, så meget lunere gulvet er blevet. Og blødt at gå på :-)Forskellen er meget større, end jeg havde gættet.

Anonym sagde ...

hej her fra Kr. Hyllinge det ser rigtig fint ud med det nye gulv og det også ud til at det lysner i køkkenet lækkert med noget nyt. Dejligt at høre du har fundet oldemorsfirkanterne frem igen det er da fint at hækle dem sammen med fastmasker ellers kunne man bruge kædemasker men det bliver garanteret lige pænt. Hilsen Kisser

Pia sagde ...

Det er hårde vilkår for at komme lidt hjemmefra. Jeg håber du er ved at finde dig selv igen.
Gulvet ser rigtigt fint ud. Jeg har lagt enormt mange gulvbrædder i vort hus - nogle af rummene har jeg gjort det helt alene. Stuen var vi dog fælles om. Godt der er hjælp at hente, for det ville nok blive lidt for voldsomt et arbejde for dit helbred.
Oldemorfirkanterne plejer jeg også at sy sammen, men det du viser frem ser da fanske nydeligt ud.

Johanne sagde ...

Hej Kisser - Gulvet lysner meget. For ikke så lang tid siden malede vi også fliserne hvide. Så nu er det blot køkkenbordet, som er brunt. Og DET har lysnet :-)
Der lå rigtig mange firkanter, som jeg stoppede med, da jeg fik ondt i skulderen. Og så blev de aldrig fik sat sammen. Sjovt du siger det .... for det er endt med kædemasker. Jeg synes, fastmaskerne giver en alt for bred kant.

Pia - I sin tid lagde vi selv gulvet i stuen, så jeg ved, hvad det drejer sig om :-) Denne gang fik vi heldigvis en rigtig god hjælp. Mine firkanter er som ovenfor nævnt endt med kædemasker.
Tja...og så kunne det da være, at der alligevel blev et slags tæppe ud af dem :-)

Anonym sagde ...

Hvis ikke jeg var gift med manden min ville jeg have en handyman, det har jeg aldrig prøvet, jeg håber, at du skønner på al det dejlige du får lavet i dit hus, medens du kan sidde i dit kontor og "nørkle".
Jeg synes da det er fint at hækle oldemorfirkanterne sammen med fastmasker!
Kh Marianne

Johanne sagde ...

Kære Marianne - Hvis ikke jeg var gift med en handymand, ville jeg slet ikke have boet i et gammelt og forsømt hus. Og så ville jeg ikke altid have boet midt i en "byggeplads" med uro og spørgsmål og byggeproblemer :-) Af og til drømmer jeg om, at ikke hele folkepensionen kun går til lister og kanter :-)- og at tale om andre ting end husproblemer.
Men "græsset er nok altid grønnere på den anden side af hegnet", som man siger.
Firkanterne endte med kædemasker :-)
Knus.