fredag den 14. marts 2014

Smukke dage

 




Et vidunderligt vejr i dag. 
Sidste år ved samme tid, lå der store snedriver ude foran huset, og i år er jeg allerede begyndt lidt i haven.
Har ordnet et enkelt bed og ryddet mere op i drivhuset.
Nu lover de ændringer i vejret - men bare ikke her.

 
I dag drak jeg kaffe på terrassen, da benene trængte til en lille pause. Sugede fornemmelsen af forår og solskin helt ind i hjertekulen.    
   


Og i går var vi ved Havet. 
Det smukke Hav, der ustandselig forandrer sig, således at man aldrig bliver træt af at se på det. Jeg kunne sagtens sidde der i mange timer af gangen, det er den bedste balsam for sjælen.   
Billederne er taget ikke langt fra, hvor vi bor. Man kan sagtens gå, hvis man altså har gode ben. Sådan et par supergode gå-ben - som jeg ikke er den lykkelige ejer af. 
Men det er gamle damer jo sjældent. Til gengæld er der nogen, som er så heldige at have en mand, der altid gider at køre. Og det har jeg.


    

8 kommentarer:

Ellen sagde ...

Sådan en mand har jeg heldigvis også - han elsker at køre bil, og jeg elsker at være passager :-)
Ja, det var smukke billeder - nu er det begyndt at blæse temmelig meget her hos os.

Johanne sagde ...

Ellen - Ja, vi er heldige :-)
I skrivende stund er kl. 22.oo, og det blæser slet ikke her.

Anonym sagde ...

Jeg kan godt følge dig i din glæde over at tage ud til vandet. Jeg elsker min morgentur ned til vandet, både her i Skodsborg men mest i Rågeleje, fordi deroppe er det ikke så velfriseret som her.
Her regner det bare, der er ingen blæst endnu.
Kh Marianne

Johanne sagde ...

God morgen til Marianne - Nu blæser det her - en kraftig vind, men ikke storm.
Jeg kender Havet ved Rågeleje, og der er meget smukt. Helt anderledes end på en ø, hvor det som regel er lidt mere roligt. Tænkte på dig i går, fordi manden endnu en gang talte om at blive vinterbader :-)
God weekend.

Pia sagde ...

En villig chauffør er jeg også heldig at have, jeg selv vil bare helst slet ikke ind i en bil, hvis det kan undgås, heller ikke som passager, (og det har intet med chaufføren at gøre) men det kan jo være et must, hvis man vil opleve andet end egen matrikel, og det vil jeg jo gerne. Så jeg må jævnligt gå på kompromis med mig selv.
Vi har lige haft en overnatning på Bogø, og der har det stormet hele aftenen og natten, så tagpladerne klaprede. Det blæser stadig kraftigt.

Johanne sagde ...

Hej Pia - Så er det ikke nemt at være dig, for uden bil kommer man ikke langt, når man bor på landet :-)
Og så måtte jeg lige Google Bogø. Endte på Bogø Portalen, som er rigtig fin. Der har vi sandelig noget at lære her. Gratis varetur fra Brugsen hver fredag, samt en masse aktiviteter der ser rigtig spændende ud.
Håber blæsten har lagt sig.
Knus herfra

conny sagde ...

Du fortsætter med de smukke fotos. Din have ser forfærdelig velholdt ud. Mine billeder af krokus m.m. indeholder mindst lige så mange visne blade og andet "bunddække" som krokus ;-)
Hvor dine billeder viser en fin jord mellem blomsterne.

Johanne sagde ...

Kære Conny - Jeg vil så gerne holde bedene pæne, men det kniber da mere og mere. Hvis du fik et billede ud over hele haven, ville du se, at intet her er perfekt.
Tak for din kommentar :-)