lørdag den 11. august 2012

Det syvende barn


"Som læser skal man holde tungen lige i munden både fordi romanen elegant bevæger sig frit i tiden, men også fordi fortællerfokus skifter fra kapitel til kapitel, men er man bevidst om dette, får man til gengæld også garanteret en læseoplevelse af de få."
Således skriver man om bogen "Det syvende Barn" et sted på Litteratursiden.dk.

Da jeg i sin tid lånte bogen på biblioteket, måtte jeg aflevere den ulæst tilbage, fordi jeg ikke kunne nå at læse bogen færdig. Samtidig vidste jeg heller ikke helt, hvad jeg skulle mene om den. 
Jeg havde svært ved at holde styr på personerne og handlingen. Bogen fangede mig ikke, og jeg blev irriteret over min egen langsommelighed - eller hvad man nu skal kalde det.
Men den må jo have rørt ved et eller andet alligevel. Bogen har nemlig rumsteret i mine tanker lige siden, så derfor har jeg nu købt den. 
Og denne gang har jeg tænkt mig at give mig god tid til at læse. For samtidig må det jo indrømmes, at der er en helt særlig glæde ved at læse en ny bog, som man selv ejer.  



   



Ingen kommentarer: