fredag den 17. august 2012

Fiskehejre i mosen



I morgen aften, lørdag kl. 20, starter DR2 en ny serie med Anne Hjernøe og Anders Agger, som nu skal på ø-eventyr. De fleste af os har jo nok set de tidligere udsendelser om De danske badehoteller og De danske slotte. 
Nu gælder det altså øerne, og i morgen drejer det sig om min ø. Anne og Anders skal ud og se, hvad øerne gemmer på af saft og kraft.Bare til almindelig orientering - uden at jeg selvfølgelig kan garantere hverken for kvalitet, sandhed eller indhold i nævnte udsendelse.

Men det jeg ville nu, var ellers at vise billeder af Fiskehejren, som lever nede i mosehullet bag haven. 
Igennem det meste af sommeren har vi set den dagligt. Den har garanteret levet godt af alle de frøer, som vi lyttede til først på sommeren.
Det er bare ikke lykkedes mig at få et fornuftigt billede af dyret. Hver gang jeg hentede kameraet, så var fuglen fløjet!
I formiddags var jeg (manden) heldig, han fangede den også i luften.
Men han tog også 71 billeder for at få et par stykker, som kan bruges.






8 kommentarer:

Rejen sagde ...

Det lyder spændende med udsendelsen, og ja fiskehejrene de kan være svære at fange på billeder...;-D

anette sagde ...

Hvor spændende med en fiskehejre - den har du da fanget godt med kameraet. God weekend.

Johanne sagde ...

Hej Rejen - Vi er selv ret spændte på at se udsendelsen :-)For er det mon nu det rigtige der vises.
God weekend.

Hej Anette - Tak - det krævede også både sin mand og kvinde at fange den flyvende.
God weekend.

Pia sagde ...

Så lykkedes det. Tålmodighed belønnes og billederne er også noget bedre end det Allan skød :-)
Vi har også set en del af de øprogrammer, så vi må kigge med i aften, eller optage til senere :-)

Johanne sagde ...

Hej Pia - Det må I :-)
Vi brugte næsten en dag på at få de billeder i hus. Men nu blev vi altså stædige :-) Tak til Allen for at sætte skub i os :-)

Allan sagde ...

Hej Johanne
Det er nogle gode billeder af Hejren,
godt det lykkedes, ja man må sommetider tage mange billeder for at få nogle gode

Fruen i Midten sagde ...

Ja, de dyr er nogle bæster til ikke at stå stille ;-) Men nu lykkedes det da flot at 'fange' fiskehejren. Jeg håber, du var tilfreds med ø-udsendelsen? Desværre gik jeg selv glip af den.

Johanne sagde ...

Hej Allan. Vi har nok ofte været for tilbageholdende med at tage mange billeder. Nu har vi lært det :-)

Kære Frue - OM jeg var - det kan jeg love dig for, at jeg var. En meget fin udsendelse.