torsdag den 16. august 2012

Tur på havnen





På trods af formiddagens meget mørke og efterårsagtige vejr, tog vi en tur til havnen. Helt spontant pakkede vi kaffe og kamera sammen i stedet for den rengøring, som ellers var planlagt til i dag.

Havnen hører ikke til de allerstørste, men der sker alligevel altid et eller andet. Selvom de fleste turister er væk nu, så mødte vi alligevel en, som hellere end gerne ville snakke. En pensioneret sømand fra fastlandet, der drømte om at kunne slå sig ned her. Han havde været her længe på sin båd, og fortalte at han var blevet helt afhængig af den fred og ro, der hersker, og det at tingene ikke altid kører i højeste gear.
Så vi gav os tid. Lyttede, gav gode råd, og drak kaffe. Og imens mændene snakkede færdigt, så afprøvede jeg forskellige indstillinger på mit kamera. 
Det blev til en halvgrå forestilling, for Solen ville ikke komme frem.  

9 kommentarer:

anette sagde ...

Fine billeder du har taget og jeg kan lige forestille mig hvor skønt og roligt der er der. God aften. knus

Johanne sagde ...

Hej Anette - Tak :-) Det er først nu, jeg er ved at lære kameraet rigtigt at kende.
Også en dejlig aften til dig og knus :-)

Anonym sagde ...

Hej med jer. Det er altid dejlige billeder du får taget der er gået en fotograf tabt i dig. Håber helbredet er lidt bedre hos gemalen. knus

Lene sagde ...

I bor et skønt sted, og det er dejligt at I nu kan begynde at tage lidt ud igen. God bedring til gemalen :-)

Johanne sagde ...

Hej Anonym - Fotograf tror jeg aldrig, jeg bliver - der er alt for meget teknik i apparatet til min smag. Men gemalen hjælper - og har det lidt bedre, tak.
Husk - at se DR 2 lørdag kl. 20. Knus.

Hej Lene - Det gør vi, og du ved, hvor meget, vi nyder at køre rundt :-) Tak til dig :-)
Husk at se DR 2 lørdag kl. 20.

Anonym sagde ...

hej igen vi glæder os til at se udsendelsen i morgen men søndag kommer der også noget er det en genudsendelse

Johanne sagde ...

Ja - det er blot en genudsendelse.

Madame sagde ...

Det er dejlige billeder, du har taget i havnen! Rigtig god weekend, Johanne.

Johanne sagde ...

Tusind tak, Madame :-) Og i lige måde til dig.